söndag 24 januari 2010

Lördagsnöje!

Martin är lika mycket nörd som mig, så lördagskvällens första nöje blev skidåkning på Söderby golfklubb! Jag var riktigt trött efter jobbet, men det finns inga undanflykter om man ska bli bättre på nånting...



Vi garvade som fan för vi såg inte helt kloka ut med våra pannlampor och hur många åker skidor i Uppsala en lördagskväll? Typ två :) Det är ju nice ute i skogen, träning fast ändå avkoppling, så jag tipsar om längdåkning om ni inte åkt det på länge!
Helt okej spår på golfbanan, platt och det är ju bra när man ska träna teknik. 7,5km skön åkning!
Sen snabbt hem och byta om för en middag hos Lotta med henne, Bella och Mary! Minns inte sist vi sågs och hade en sån kväll så det var riktigt kul att Per och Andreas dragit till fjällen :) Lotta bjöd på sin goda räkgryta och det blev mycket sommarsemester-snack! Hyra segelbåt i Kroatien låter inte helt fel... men eftersom jag blir sjösjuk på nolltid är det inget för Chrisan tyvärr. Däremot ser jag mig själv sitta vid den här baren med en paraplydrink i handen...

Vi gick ut en sväng och när man har låga förväntningar blir det ofta roligare men det berodde mer på att jag träffade många jag känner än på att krogen var speciellt rolig. Flustret är inte ett ställe att dricka vatten på och BJ är för svettigt och äckligt. De hade dessutom haft nån form av "Victoria's secret"-wannabeshow på BJ som tydligen inte var så bra. Oväntat. Fattar inte hur de kan få använda det varumärket?
Fick äntligen träffa killen som Lotta dejtat ett tag, mycket söt och trevlig. Håller tummarna för att det blir dom två nu, de såg väldigt fina ut tillsammans :)
Jag hade tänkt sova ut imorse eftersom jag äntligen är ledig, men vaknade pigg kl.8! Skulle vilja köra snöskoter nu innan snön försvinner, men jag känner ju ingen som har nån här nere. Ska dra på mig understället och åka lite skidor iaf....

Inga kommentarer: