måndag 4 januari 2010

Mac-crack-shacka-lack

Först jobbar jag framför datorn i 9h och sen kommer man hem och sätter igång att säkerhetskopiera allt på sin egen dator... sen undrar jag varför jag har huvudvärk?
(Mary, synd att vi inte sågs ikväll men det kommer fler gånger!)

Ibland önskar jag att jag var kille. Så man föds med ett intresse av att lära sig tekniska prylar. Vissa tjejer kan också sånt, men jag är verkligen en typisk tjej när det kommer till datorer. Nada intresse av att lära mig sånt som tar tid att lära sig, allt ska funka från början tycker jag. Jag vill annars kunna saker på en gång, taskigt tålamod alltså, och det jag inte kan har jag lärt mig att någon annan alltid kan så då kan man fråga. Men sen ibland står jag ju där själv och får ändå ta tag i problemet och ångrar mig att jag inte lärde mig att meka när jag var 10...
(det är tur att jag har 5 brorsor)

Nån som läser min blogg som är Mac expert och vill hjälpa mig? Jag tänkte formatera om min dator och ge den nya program så allt funkar som den ska och sen ska jag inte fylla den med nåt onödigt skit.
Och mitt mobila bredband strular ju fortfarande eftersom jag bytte till snö leoparden.... men nu har jag laddat ner nåt så det kanske funkar när jag kommer hem. Då blir jag imponerad av mig själv. 

Jag har otroligt svårt att dra igång nya pojekt när jag inte har saker och ting i ordning. Jag bara måste ha en "ren" dator, ett nytt block, en ny penna, en ny kalender, städat skrivbord och tankarna på plats innan jag kan börja. Jäkla jobbigt ibland för jag gör en massa saker men kommer inte igång med det riktiga arbetet. Nån som känner igen sig?
Herregud, snacka om procrastinating..... på måndag börjar vårterminen för mig. DÅ ska jag vara redo!
Och nu ska jag ju inte sitta uppe, nu ska jag sova. Jobb och tacodinner imorgon, nice!

Inga kommentarer: