onsdag 6 januari 2010

Arrrrrrrriba!

Nyss kommit hem från tacokväll/spelkväll med familjen, hos storebror m familj på Alnö! Jocke saknades tyvärr, det är otroligt kul att vi är många syskon och att det alltid blir så roligt när vi ses. Är väldigt tacksam för min fina familj!
Oliver 3,5 år tog med mig ut för att leka i 18 minus grader klockan 21 på kvällen. Älskade brorsbarn som jag träffar alldeles för sällan går ju inte att motstå, men jag förstår inte vad barn är gjorda av?
Vi lekte "putta ner mig från snöhögen och jaga mig"-leken ikväll.
Efter 15 min håller jag på att frysa sönder och då försvinner Oliver bokstavligen ner i ett snöhål och jag efter. Trodde på allvar att jag inte skulle komma upp och låg där och skrattade.
Oliver: "Häääääär, ta min hand" 
Jag: "Nej det går inte, jag kommer inte komma upp" 
Oliver: "Joooooooooooo det gåååååååååååååååår visst, Chris!!"


Tänk om han alltid kan få behålla den här förmågan att vägra se hinder, vägra se problem och istället intala sig och alla andra att saker faktiskt går. Jag kommer aldrig glömma den där repliken iaf, och upp kom jag :)
Underbara unge, du är ett enda stort charmtroll!
Sista 3h var han en hund (härmade Casper) och råkade välta julgranen så kulorna kraschades mot golvet. "Förlåt mamma, förlåt, nu får vi köpa en ny".

Medans Per och Fredrik diskuterade sånt som man lätt glider in på efter lite öl, vin, tequila och whiskey så satt jag i soffan då tanken slog mig:
Undra när jag blir mamma?
Undra när det springer omkring en liten mini-Chris i vardagsrummet?

Ska nog ta och sova på den saken, för nu är jag så trött så jag ser dubbelt.
Jag känner mig blek, ful, fet och fattig. Men vad gör det :)
Tack familjen för en härlig kväll, ni är underbara!

Och GRATTIS Tess på födelsedagen, hoppas du haft en bra dag!

1 kommentar:

sara sa...

SKRATTAR högt hahahaha. Visst är barn underbara, de är de största glädjespridarna och det mest underbara vi har på denna jord. Längtar tills du har en liten mini-chris, och tant-sara anmäler sig redan nu som barnvakt whenever ;)

Puss ses på fredag i vegas !