måndag 4 januari 2010

Några lediga dagar


Idag har jag bakat 170 havrekex! Min och farfars tradition och idag fick vi sällskap av mamma, faster, farbror och kusin Malin. Åt farfars goda gravlax för sista gången denna jul och drack min sista julmust också. Nu är det kanske dags att tänka lite på att jag vill komma i mina kläder även detta år :)

Åkte 10km på mina skidor innan lunch, fick med mig brorsan och pappa och det var helt underbart uppe på Södra, spåren är perfekta och det är så vackert med all snö! Vi stötte på några kändisar i skogen också, Lisa som tydligen ska åka Tjejvasan. Jag var helt slut när vi var klara, längdåkning är verkligen jobbigt för precis hela kroppen och jag kämpar för att bli bättre.


Min lillebror är såhär cool när han åker skidor!
Inte tänkte jag på att man kunde ha en snygg, halvnaken kille på brädan när jag var 14is :)
Jag, Freddie och Nina lagade lyxmiddag till pappa & co: på nyårsdagen, mkt uppskattat! Sen åkte killarna skidor och bräda i trädgården där dom byggt ett hopp. Vem behöver en pistad skidbacke? :)

På nyårsafton var det innebandy, pingis och mjuktennis med kusinerna och farfar! När jag är 78 ska jag också spöa mina barnbarn i nån sport, hur häftigt är inte det? :)
På kvällen var det nyårsmiddag och fest hos Fredrik och Jenny och jag tog inga kort förutom det här...

Jag tror att Fredrik var på väg fram till tv spelet för att göra nåt, men han liksom ramlade lite på vägen och jag och Henke kunde inte sluta skratta!! Men helt instabil var han ju inte eftersom jag blev piskad i både Wii och Buzz. Jag och tv-spel går fortfarande inte ihop alltså...
Helt suverän nyårsafton med oförskämt god mat och helsköna människor, tack för det värdarna!
Om man ska tro Peran så blir det tradition framöver... :)

1 kommentar:

Calatan sa...

Det var ett ordentligt lass med kakor!
Vad tycker du om Kopparbergs julmust, är det favoriten?