måndag 11 januari 2010

Campus 1477-premiär!

Ikväll testade jag, My och Patric Uppsala's nya gym - Campus 1477 uppe vid botaniska trädgården och nya lärarutbildningen. Synd att det är vinter för då ser man inte hur fint det är utanför med en park och en sjö men det blir ett fint ställe att äta lunch på i sommar.

I entrén hängde plastdockor i romerska ringar, i enbart kalsonger föreställande gymnaster. Jag och konst går sällan ihop men det var ju snyggare än en tavla med tanter som tränar.

  • En klättervägg där nån hängde och dinglade var det första jag såg. Jag kommer att bjuda på komik på hög nivå när jag ska ge mig på den. Inte en så hög vägg ändå, målet är att ta mig upp till taket innan året är slut. Vem vill klättra med mig? Eller snarare, vem tar emot mig när jag dunsar i marken? :)
  • En stooooooor gymnastiksal = basketplan. Se där ja. Tackar!
  • En mycket fin danssal med bra takhöjd och bra speglar. Ska försöka locka hit Lollo någon gång i år!
  • En rymlig spinningsal med projektor där man kan ha sin egen cykelfilm. Patric tyckte vi skulle ut och filma när vi cyklar runt i Uppsala :) haha!
  • Ett "ljusrum" där man kan fylla på med D-vitamin året runt. Sätta sig och läsa där inne ger garanterat energi!
  • En slappa-efter-träning-avdelning med sköna puffar där jag och My kan ligga och dricka Gainomax och snacka skit om vi vill.
  • Ett fräscht gym med bra blandning av maskiner, vikter och leksaker. Och då menar jag smarta saker som går att använda för funktionell träning. Det gillar jag verkligen. Jag gillar inte att bara träna "lyfta vikt upp, släppa vikt ner"-stilen utan är mer för lite annorlunda typ av styrketräning. Tyvärr har jag inte ägnat mig åt det på länge eftersom jag är för lat för att göra det på egen hand och Friskis bara har normalt gymutbud. Men nu kan jag börja vara kreativ i gymmet igen. Det handlar absolut inte om avancerade övningar, utan snarare bara det att jag INTE vill tappa intresset för styrketräning. Jag behöver den typen av träning för att må bra, men jag ser ingen som helst mening med att stå framför en spegel och lyfta en vikt. När ska jag ha nytta av den styrkan? Jag vill ha en vältränad kropp, men helst ska den byggas med glädje och timmar av ROLIG träning. Jag blir aldrig någon gymråtta!
Det fanns en maskin som jag borde slita ut nu fram till den 27e feb, en "staka sig fram"-maskin, alltså en stående roddmaskin där man ska staka som att man är ute i skidspåret! Fruktansvärt jobbig men bra för triccar, rygg och flås!

Hur som helst, ett superfräscht gym som verkligen tilltalar mig och jag hoppas det kommer vara givande att träna där. Det ultimata för mig vore att ha någon att träna med mer än My och P ibland. Det finns utrymme för bra parträning här och vissa övningar är så mycket effektivare när man är två och kan hjälpa varann. Så, är det någon som vill träna ihop nån gång är det bara att säga till! Ska försöka sätta ihop ett "boot-camp"-liknande program för snabbhet, kondition och styrka som jag kan köra nån gång i veckan.  
Mina träningsmål för i år är att:
  1. göra klart min Tjejklassiker
  2. bli lite smidigare, lättare och snabbare
  3. prova en massa nya övningar och lära mig nya tekniker hur man kan träna 
  4. bara träna det jag tycker är kul och behålla en jämn motivation hela året
  5. börja jobba som instruktör
  6. springa minst 3 lopp

Nu ska jag läsa en artikel om Projektmognad i företag och sen sova efter en intensiv men rolig första dag i skolan. Vi pratade om organisationsutveckling och hur det görs på bästa sätt. Det var kul att träffa alla igen och vi är verkligen ett härligt team som skrattar mycket! Idag började även 33st nya studenter sitt första år så nu är det livat på Idékraft. Kolla förresten in den nya hemsidan!

1 kommentar:

My sa...

I'm with you. På 4 punkter iallafall =) Ser fram emot våran film också, hahaha.