onsdag 16 maj 2007

Beautiful Day Foundation

Jag har jobbat hos Lu ikväll. Gjorde en broschyr till hans chef med reklam och info om gymmet och deras eftertraktade tränare. Alla är i stort sett världsmästare i Muay Thai, Karate eller Jui-Jutsu och har spelat in flera stora filmer och liknande. Man känner sig lite dum som inte direkt kan några namn inom dessa sporter...men vem vet...snart kan jag några i allafall! Min kväll skulle dock komma att handla om något annat än boxning. På gymmet tränar en kille som heter Christiaan och kommer från Holland. Han är riktigt duktig på Thai boxning och verkar leva för att gå upp i ringen. Förra veckan när jag jobbade fick jag även veta att han är "skådis" för han skulle på en audition för en ny surffilm med Matthew McConaughey. Då tänker man ju direkt "jaha, en tuff kille som boxas och springer på auditions och tror han ska bli skådis...", så typiskt L.A. Tills ikväll när han visar mig några flyers och ber mig läsa dom. Då är det info om en organisation som heter "Beautiful Day Foundation" som jobbar för att utbilda och undervisa om bröstcancer. Den här killen är President för organisationen som hans fru startade 2005. Hon dog i cancer förra året. Helt plötsligt kände jag mig väldigt dum, jag som inte i min vildaste fantasi hade kunnat tro att han höll på med något sådant. Saker är inte alltid som det verkar och sånt här får mig verkligen att fundera på vad som är viktigt här i livet... Vill ni läsa om hans fru och deras organisation gå in på: http://www.beautifuldayfoundation.org/Home.aspx Det här kan verkligen hända även unga tjejer som mig..... Jag och Frida kollade på en lägenhet idag som var superfin. En etta så den var ju inte stor men den var FRÄSCH. Det fanns tvättmaskin/tork/diskmaskin inne i lägenheten, stor walk-in closet och bra kök. Tyvärr måste hon ha någon som tar den 1/6 och vi bor ju här till den 12 juni och vill gärna inte ha dubbla hyror... Så vi ska kolla på en annan imorgon, den kan vara bättre och vi ska ta med Katerina, en annan tjej som vi kan tänka oss att bo med =) Allt blir ju billigare om man delar med flera men då gäller det att man pallar det också...! Nu sova!

2 kommentarer:

Josefin sa...

hello baby, hur mår du? Jag är hemma i sundsvall nu och träffar familjen. Jättehärligt =)hoppas att du har de toppen, längtar tills vi ses då vill jag veta aaalllt om aaalllt hihi massa kramar

Josefin sa...

hello baby, hur mår du? Jag är hemma i sundsvall nu och träffar familjen. Jättehärligt =)hoppas att du har de toppen, längtar tills vi ses då vill jag veta aaalllt om aaalllt hihi massa kramar