fredag 11 maj 2007

Städar-dag = duktig-dag!


Klockan är 18 och jag har plockat, dammsugit, tvättat, dammat, putsat och diskat här hemma hela dagen. Sen kom det en liten mexare för en stund sen och rensade vårt avlopp. Det blev nämligen en liten pool i badkaret varje gång man duschade på grund av allt hår som fastnat. Hår är bland det äckligaste jag vet, speciellt blött hår. Så det är tur man bor här, man bara ringer ner till receptionen så skickar dom upp nån som stoppar händerna där jag inte vill stoppa händerna.... Killen var ju dock tvungen att visa mig allt snusk som satt fast där nere och säga "It's because of all this"! Jag spydde nästan på honom, seriöst. Men nu rinner vattnet finfint igen.

Igår kväll jobbade jag hos Lu med att organisera om hela hans "filing system". Det var kul för en som mig som vill ha allt i färgskala, bokstavsordning och all annan ordning man kan tänka sig. Det tog dock lite tid eftersom jag var tvungen att skriva om varenda liten flik han skrivit för att det skulle vara enhetligt. Men gissa om det blev snyggt! Eller jag ska tvinga Lu att åka till STAPLES och köpa snygga pärmar och grejer så jag kan göra det bättre. Stället där jag jobbar är ett fighting gym i Hollywood som ägs alltså av en f.d. strippa vid namn Angelique. Hon är väldigt trevlig och snäll men besitter kanske inte den största kompetensen på bygget och beskrivs inte som en arbetsmyra direkt...
Häromdagen bad hon Lu fylla i hennes privata försäkringspapper och det bästa hon vet är att hon har "all inclusive" där hon bor. "Because I don't want to do the boring stuff like mailing and laundury, I want to do the fun stuff like shopping, tanning and working out" Ja, vem vill inte det? Kvinnan måste iallafall ha lyckats som strippa eftersom hon kör den snyggaste Mercan jag sett och inte bryr sig att gymmet går 8000 dollar back varje månad!

Nu ska jag äta, hittade en gammal köttbit i frysen som får duga tillsammans med en burk majs och lite tomater. Kött är det viktiga, jag äter alldeles för lite kött!

Imorgon bokar jag min biljett hem till Sverige i sommar, tack vare pappa!!!
Ska bli roligt att träffa alla igen, men jag kommer ha svårt att lämna min söta Cruiser här kom jag på igår...min cykel alltså. Den skulle i och för sig säkert inte få stå orörd mer än ett dygn i Uppsala, så det är väl lika bra... Cykelturen som jag får till och från skolan är helt oslagbar, se själva hur fint det är längs stranden:

Inga kommentarer: