lördag 12 maj 2007

Skam den som ger sig!

För att göra en lång historia mindre lång: Jag har ringt SAS femhundraelva gånger senaste veckorna för att försöka ändra datum på min biljett till Sverige. Men det har varit helt slut på platser hela juni. Fram tills idag när Michael gav mig en plats på planet den 12 juni. Han frågade inte ens hälften av frågorna som de andra ställt utan han undrade bara när jag ville åka hem och sen var det klart. I detta fallet tror jag allt som behövdes var att en kompetent man som var villig att hjälpa en trogen kund svarade i luren. Tidigare har det bara varit sura, envisa, ohjälpsamma kärringar som svarat. Och jag har fått gå runt och vara irriterad i 2-3 veckor...Gissa om jag blev glad nu!!!!!! Sån tur att jag inte gav med mig och gjorde som kärringarna sa och köpte en ny biljett för flera tusen! Nu slipper jag låna 8 500kr av pappa och göra mamma ännu mer orolig för att jag lånar så mycket pengar. Detta gjorde min helg! Jag kommer till Sverige den 13 juni, är det någon som känner sig manad att hämta mig kl.08.00 på Arlanda så får ni gärna det =) I såfall blir du den första som nånsin möter mig på Arlanda när jag kommer hem, så jag förväntar mig välkomsskyltar, ballonger och hela kittet! =) Nu ska jag ta av mig bikinin som jag haft på mig hela dagen fast jag kom in från poolen för 4 timmar sedan. Vadå, solen kanske tar lite grann även inomhus? ;-) Ikväll blev det ingen dans eftersom grabbarna bangade. Jättetråkigt för jag ville verkligen ta en dansklass för det var såååå länge sedan...men det blir nog en annan gång. Vi ska kanske på bio på den stora, fina iMax-teatern som ligger efter motorvägen. Många filmer som jag vill se nu! Här är nåt kul jag läste...stämmer väldigt bra enligt mig: WORDS WOMEN USE 1.) "Fine": This is the word women use to end an argument when they are right and you need to shut up. 2.) "Five Minutes": If she is getting dressed, this means a half an hour. Five Minutes is only five minutes if you have just been given five more minutes to watch the game before helping around the house. 3.) "Nothing": This is the calm before the storm. This means something, and you should be on your toes. Arguments that begin with "nothing" usually end in "fine". 4.) "Go Ahead": This is a dare, not permission. Don't Do It! 5.) "Loud Sigh": This is actually a word, but is a non-verbal statement often misunderstood by men. A loud sigh means she thinks you are an idiot and wonders why she is wasting her time standing here and arguing with you about nothing. (Refer back to #3 for the meaning of nothing.) 6.) "That's Okay": This is one of the most dangerous statements a women can make to a man. "That's okay" means she wants to think long and hard before deciding how and when you will pay for your mistake. 7.) "Thanks": A woman is thanking you, do not question, or faint. Just say "You're welcome". 8.) "Whatever": Is a women's way of saying F@!K YOU! 9.) "Don't worry about it, I got it": Another dangerous statement, meaning this is something that a woman has told a man to do several times, but is now doing it herself. This will later result in a man asking "what's wrong", for the woman's response refer to # 3.

3 kommentarer:

My sa...

Haha, ja det stämmer verkligen jätte bra...

My sa...

Tråkigt föresten att du inte fick dansa, men du får se till att göra det innan du åker hem. Sitter och kollar på Dance Life nu. Dom dansar på Millenium!

Josefin sa...

jag kommer inte att banga om du vill dansa!!!! kraam