måndag 14 maj 2007

Många bäckar små...

Alla kan vi göra nånting för att bidra till att vår jord håller lite längre. Har precis sett Al Gore's film och det är skrämmande hur vi behandlar vår planet. Man ville inte ens se vissa scener. Frida funderar på att köpa en miljövänlig bil i sommar och det gör hon helt rätt i. Vi måste även börja panta våra burkar som vi inte gör här borta...Det är NOLL sopsortering på det här stället, jag får dåligt samvete varje gång jag slänger sopor! I Sverige känner jag mig ganska miljövänlig ändå, jag brås på min mor som lärt mig ett och annat vad gäller källsortering! Fridas kommentar för kvällen: -Jag är ju miljövänlig, jag äter brunt bröd nu för tiden! =) Gå in på http://www.climatecrisis.net/takeaction/ och se vad DU kan göra! Och se "An inconvenient truth" om du inte redan gjort det. "Vi har inte ärvt jorden av våra föräldrar, vi lånar den av våra barn"

1 kommentar:

Anonym sa...

hej vännen..... shit va kul det är att läsa hur bra du har det........ ska bli skönt att få hem dig......!!! du vet ju vårat måtto.... "allt under 185 går bort".... ska strax iväg och jobba men ska hinna med ett spinningpass innan..... åker till frankrike nästa vecka för att surfa!! ska bli såååå kul.....
funderar på å be dig köpa ipod (inte mini)vad kostar de???? jaja, vi höres hottie!! puss puss