tisdag 29 maj 2007

Memorial Day

Idag är det Memorial Day här i USA. Ledigt med andra ord. Jag tog en långpromenad med Peter och Gino imorse eftersom jag fortfarande inte är frisk och kan träna. Skönt att få luft i allafall, solen sken och havet glittrade. Sen låg jag en stund vid poolen och läste men till slut vad det så många småbarn som skrek och skvätte vatten där att jag gav upp. Folk i det här landet kan inte ha koll på sina ungar, helt sjukt. Hänsyn existerar inte i vissa människors liv. Anders har åkt hem nu, han verkade nöjd och glad med semestern och det var roligt att ha honom här. Han imponerade på mig med sin shopping, inte mindre än fem par skor. Duktigt, snart uppe i min division =) Han bjöd mig och Frida på en mumsig middag igår på "The Cheesecake Factory". Vi är fortfarande mätta! Sista veckan i skolan nu och jag ska läsa klart Malcom X och skriva klart min uppsats som handlar om nonviolence/Martin Luther King Jr och kritiken som gavs mot nonviolence under Civil Rights movment på 50-60 talet. Det ska nog gå bra, satsar på ett A i kursen så det vill till att jag grejar både uppsats och slutprov galant! Gör jag det har jag nått mitt mål denna termin, högsta betyg i allt! Skulle kännas skönt! Planerna inför nästa termin är igång. Vi har fixat lägenhet och det känns så bra. Äntligen slippa bo med folk man inte känner och som inte städar hemma på grund av att man har haft betjänter hos sig hela livet (!!). Nu blir det jag, Frida och Katta som kommer ha en mysig och fin lägenhet och vi kommer ha jättekul tror jag! Katerina är världens sötaste tjej och på senaste tiden har vi märkt att hon alltid är hungrig...just like me =) Hon läser inredningsdesign så hon kommer nog designa lägenheten snyggt =) Kurserna inför nästa termin är inte riktigt klara. jag tror jag avvaktar med att läsa mer matte innan jag vet om jag blir kvar här eller inte. Vill komma på vad jag ska ha för major-ämne först i såfall. Tänk om jag bara kunde få upp ögonen för precis vad jag vill syssla med, det är min högsta dröm just nu!! Ok, ska fortsätta läsa nu. Saknar er mina vänner! Fia hur går det i trafiken?? =)

1 kommentar:

Josefin sa...

Lycka till med det sista i skolan, jag är på väg nu till biblan för att försöka göra klart mitt sista. Tyävrr är biblioteket i skolan mer en fritidsgård så jag får väl se hur de blir hihi

saknar dig Kram