onsdag 30 maj 2007

Släng av insomnia...

Sov 4 timmar inatt så jag har legat och sovit nu istället. Klockan är snart åtta och jag hade velat stå nere på piren nu och titta på solnedgången.... Att inte kunna somna är nytt för mig, har aldrig i mitt snart 24 åriga liv haft problem med att sova. Det är fruktansvärt störigt. Tankarna snurrar på högvarv fortfarande och senaste idén jag fick var att jag läser ju här nästa termin, men om jag inte hittar den utbildningen jag vill ha här, så kanske jag får ta och komma hem och plugga i Sverige, om jag nu hittar det jag vill göra där..! Men då vill jag inte komma hem helt pank så jag måste jobba ihop lite kapital och då kan man ju åka till ett annat land...Men var? Jag snackade med Lynne (Edmonton) om det här förrut för hon vill ju att jag ska komma till henne eller att hon och jag ska dra iväg på nånting om jag inte blir kvar här. Självklart är jag sugen. Jag är nyfiken på allt som finns i den här världen känns det som. Vill se allt allt allt! Sen vill jag ha en lägenhet där jag kan ha alla mina prylar som numera är utspridda lite här och var...har man en lägenhet kan man alltid hyra ut sen när man ska ut i världen på äventyr. Som det är nu är jag så ruskigt trött på att inte veta vad jag äger eller var alla saker är. Har ett förråd att ta itu med när jag kommer hem. Funderar starkt på att råka stoppa in en tändsticka dit in......hoppsan! Jag skulle lätt kunna fixa ett jobb här ett tag om jag inte ska plugga men ändå inte vill till Sverige (vilket jag egentligen inte vill!) men då är problemet att det inte är lagligt och jag vill inte riskera att bli utslängd och inte få komma tillbaka till mitt älskade USA! Ser ni/hör ni om nån utbildning som passar mig så skrik till! Min sommar ska ägnas åt att leta igenom internet och skriva en lista på alla alternativ. Nu kommer jag inte undan längre! Men varför finns det så mycket som är kul? Jag vill äga ett eget gym eller liknande. Då borde jag kanske läsa business? =) En restaurang vore också kul att ha....och sen vill jag ju starta boot camp för barn =) Sen vill jag jobba med PR, ha ett jobb där man får resa och knyta många kontakter, tjäna bra med pengar och självklart SE RESULTAT av det jag sysslar med. Människor ska bli glada av det jobb jag gör annars är det inget för mig! Kan nog vara en bra idé att lägga in en kurs i höst som heter Counseling 12 där man gör research om vad som passar just mig och man gör tester och djupdykningar i alla olika yrken m.m...för att komma fram till vilken karriär som passar för lilla Chris - för en karriär ska jag minsann skaffa mig!!! Och roligt ska jag ha, både på vägen dit och sen under tiden, att jobba med nånting som jag inte älskar är inte ett alternativ för mig. Om det inte skulle ge miljoner i lön, då kanske jag kan böja mig lite..... Nu blir det middag = vindruvor...smarrigt! =)
"Life's challenges are not supposed to paralyze you, they're supposed to help you discover who you are."
Precis.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åååå då vill jag jobba på ditt gym...lycka till med å få ordning på tankar & planer, jag vet, det finns så otroligt mycket att göra i denna värld så man blir ju alldeles förvirrad!