lördag 26 maj 2007

Förkyld men ändå igång....



Rodeo Drive i Beverly Hills. Finaste shopping-gatan jag nånsin varit på! Bilarna utanför affärerna var inte att leka med...inte männen i butikerna heller! =)


Ligger i sängen med en jobbig förkylning. Fridas fel. Eller Marcus, som smittade henne. Eller jag vet inte, sjuk blir man väl ändå nån gång...men jag som klarat mig så bra... Hatar att må såhär, hela kroppen värker och det gör ont att bara stå eller öppna ögonen.

Igår hängde jag, Anders, Peter, Gino och Kalle i Beverly Hills och det var riktigt skönt. Solen sken och vi satt på ett lyxfik och käkade och drack öl. Självklart såg vi till att det var Happy Hour när vi var där så alla maträtter kostade 2 dollar...14 kr för en hamburgertallrik, inte illa för att vara Rodeo Drive minsann!
Det gatan är i allafall sanslös. Butikerna som ligger där går inte att jämföra med nånting annat. LYX LYX LYX. Dolce & Gabana, Gucci, Porche, OMEGA, LV m.m. Ingen shopping med andra ord =)

Idag stack vi och hyrde bil och drog till Camarillo outlet mall. Jag var inte riktigt i form så man var kanske inte det trevligaste sällskapet, men men.. Jag fyndade ett par NIKE skor som var underbart sköna så nu ska mina skavsår bort förhoppningsvis. Jag förstår inte, mina fötter är helt paj nu för tiden...hur kan det bara bli så?

På vägen hem åt Frida, Anders och Gino på In'n'Out, den mest kända Kaliforniska hamburgerkedjan. Där finns bara tre saker på menyn sen får man lära sig olika koder för vad som finns att beställa. Frida kunde en så Gino körde på den.."Animal style fries". Det var en hög med pommes under en hög med smält ost, lök och dressing. Till det beställde han en Trippel-hamburgare...
Imorse hade vi dessutom ätit frukost på iHop, Anders var ju tvungen att få uppleva äkta amerikansk frulle. Pannkakor med blåbär och grädde tog han. Jag åt goda crepes.
På vägen hem körde vi Mulholland Drive för att se de fina husen och utsikten över stan. När vi kommer till utsiktsplatsen blev vi dock stoppade av polisen...platsen var stängd på grund av filminspelning. Ja just ja, man bor ju i L.A. =)

Nu måste jag sova innan mitt huvud sprängs! Nighty...

1 kommentar:

Anonym sa...

Ååååå de e ju så coolt att du e där borta....DUUU e så coool =)puss snart ses vi