torsdag 17 maj 2007

Friskt vågat, hälften vunnit!!

Jaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!! Lägenheten som vi kollade på idag var riktigt bra! Det slutade med att vi signade upp oss för den för att ingen annan ska hinna före oss. Nu har vi tre dagar på oss att bestämma oss för om vi vill ha den eller inte! Men jag tror nog vi tar den...jag, Frida och Katerina! Vi chansar lite men det kommer bli svårt att hitta nåt hem som slår detta! Den ligger inte alls långt härifrån, runt hörnet kan man säga, och det är ett lägenhetskomplex precis som Marina Pointe (där vi bor nu) med pool, office, gym (pyttepyttelitet) och parkering. Lägenheten har ett bra, stort och fräscht kök med en bardisk där vi kan ställa tre stolar (slippa köpa bord å grejer!!), ett vardagsrum där vi får plats med en soffa och tv, ett stort badrum, en stor WALK IN CLOSET (älska!), tvättmaskin och tork i lägenheten, ett sovrum där vi tänker klämma in tre sängar (klaustrofobi existerar inte sen jag bodde med Eddie på 20 kvadrat) =) Det känns kanonbra!!! Och det bästa av allt - priset - VI SPARAR DRYGT 300 DOLLAR VAR i månaden jämfört med hur vi har det nu!!!!!!!!!!!!!!!!! Och vi slipper bo med två slarvisar som aldrig går ut med sopor eller gör rent i köket. Självklart hade det ultimata varit att bo så man kan ha varsitt rum men efter att ha letat runt här har vi insett att det är omöjligt för då måste vi ha nån annan som betalar...Så det här är nog den bästa lösningen och det känns så himla kul att få ett eget ställe! Den 2a juli blir det vårt nya hem men då är jag ju i Sverige så Frida får bo själv en dryg månad. Nån som vill komma och hälsa på till hösten? I såfall är det bara att boka en biljett vet ni =) Nu har jag slängt i mig lite mat för första gången idag...gissa om jag var hungrig! Per, jag längtar efter dina grillspett!!!!!! Om en timme kommer Anders med flyget från New York så nu måste jag städa lite granna... Det känns så bra att vi har hittat ett ställe, nu kan jag åka hit med gott samvete i höst för jag vet att jag inte kommer vara PANK som nu!!!!!

5 kommentarer:

My sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
My sa...

Åå vad skönt at ni hittat ett bra ställe =) Det tar så mycket onödig energi att gå runt och oroa sig för sånt. Jag lovar att om jag vinner massa pengar så köper jag en biljett till er det första jag gör =)
Puss och Kram

Anonym sa...

Åååå jag VILL JÄTTEGÄRNA komma ju...å shoppa =) hihi! Saknar ROSS sååååååååååååå..mwn ska iaf ti spanien å shoppa om tre veckor, bättre än inget, men slår inte Cali! puss på dej snart ses vi

Josefin sa...

Har ni plats för en till hihi. Puss på dig

Anonym sa...

Om jag har pengar vill jag verkligen komma och hälsa på dig kerra det vet du...! Känns konstigt vi lever verkligen så HIMLA olika! Det trodde jag inte att vi skulle göra för 10 års sedan! Puss vi ses snart! Puss Kerra