måndag 21 maj 2007

En helg i matens tecken...

Nu är det måndag igen och bara två och en halv vecka kvar i skolan. Engelskan går bra och just nu borde jag skriva på min uppsats istället för att skriva här, men men... Helgen var rolig, Anders kom hit i onsdags kväll och i torsdags hade vi lite fest här hemma. Pizza och Smirnoff var det som bjöds och det funkade utmärkt. Vi drog med oss Gino och Peter till "Air conditioned" en bit bort. Senast vi var där var det bra musik och bra ös, denna gång var det bra ös men kass musik. Techno, Jossan du hade kanske gillat det, var det enda som spelades och på scenen stod tjejer med neon-kläder och snurrade med rockringar. Nja, vi gick hem rätt fort med andra ord. Jag hann dock bli bjuden till Sri Lanka av en man som avgudade svenskor...! Han också. I fredags åkte jag med killarna till Beverly Center i Beverly Hills och bläddrade galjar tills dom inte kunde stå upp längre. Och dom shoppade inte ens nånting så jag förstår inte hur de kunde bli så trötta? Vi gick in i Ferarri-butiken som finns där och Peter hittade en fejk-nyckel som de sålde för endast 180 dollar...han tänkte att det kan vara bra att ha när han ska in på klubbarna i Hollywood eftersom han inte är tjej... Jag tyckte dock han skulle köpt Ferarrin som stod i fönstret...4 miljoner dollar kan den väl vara värd =) Vi åkte hem och tittade på "Deja vu" som bara var konstig och överdriven... I lördags hade vi då äntligen den första grillningen! Klockan tre begav sig en hög svenskar och en holländare ner till Mother's Beach som är stranden här i Marinan. Killarna fyllde en kundvagn med mat och drog den hela vägen dit. Gissa om folk stirrade när dom drog den längs vägen och lyfte den över trottoarkanter! I USA drar man bara vagnen till sin bil, 20m från ingången till affären... Vi grillade, drack och spelade volleyboll. Det sista var katastrof, inte många rätt på planen kan man säga...jag skämdes ju nästan! Det är väldigt fint ordnat där med grillar och bord och volleyboll-nät och det var kul när man såg sig omkring och insåg att det var vi i mitten, nåt slags barnkalas på ena sidan och ett gäng höga amerikaner på andra sidan. Tjejen som fyllde år där kom fram och bjöd på weed och tårta. Man tackar! Lui, Jack och Alessia från min mattekurs kom också ner och Lui drog fram gitarren och sjöng en sång om mig. Sen sjöng han en om Frida och en om Gino, synd att jag inte fick det på film för det var riktigt bra texter =) Senare på kvällen hade vi förfest och sen åkte vi in 17 pers till Hollywood. Vi hade tänkt hyra en Hummer-limo (kostar inte mer än taxi när man är många) men alla var uppbokade... Som vanligt när man ska in nånstans måste tjejerna vara fler än killarna. Det är vi aldrig så det brukar sluta i lite problem. Nu gick det ändå ganska bra och vi kom in på ELEMENT. Där har vi alltid så kul, musiken är underbar och det är sånt ös på dansgolvet! Sara och Madde ni vet vad jag menar, ni måste komma och hälsa på så vi kan gå dit igen! Igår var alla trötta och sega hela dagen och då satt det fint med en riktig frukost. Marias kille Johan och hans kompis Oskar slog på stort och lagade den största frukosten jag nånsin skådat! De bjöd oss alla här hemma på olika omeletter, varma mackor, avokadoröra, bacon, frukter och bär av alla olika slag och till efterrätt en stor ugnspannkaka med smält choklad på och glass-sås till! Hotellfrukost är ingenting i jämförelse! MUMS så gott det var! Min havregrynsgröt imorse kändes verkligen tråkig. Ikväll ska vi kanske hyra "Rabbit proof fence" som både mamma och killen på videoteket rekommenderar....

1 kommentar:

Anonym sa...

ÅÅåååååååå ja VIIIIHIIIILLLLL ti element....bästa stället ju =) element 4 ever, kommer aldrig glömma, sista kvällen i Cali =( pusspuss på dej...