torsdag 25 oktober 2007

34 grader idag!

Måste bara säga att termometern visade 34 grader idag och det är nog värmerekord sen jag kom hit. Jag och Malin gick en långpromenad längs stranden mot Malibu på förmiddagen, mellan våra klasser, och jag bara NJÖT. Brevid oss i vattnet simmade ett gäng delfiner, så otroligt vackert då havet låg alldeles stilla och det var bara vi där. Synd att jag inte hade kameran. Något som inte var lika vackert var det svart/bruna lager av aska och smuts från bränderna som låg över havet vid horisonten. Vi såg fortfarande rök över bergen i Malibu men nu har brandmännen kontroll över större delen av elden. Det är istället nere i San Diego som det är ser illa ut, flera hundra tusen människor är evakuerade och det brinner på ca 18 olika ställen. Igår sas det att en fjärde del av Kalifornien brinner!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tänk själva om 25% av Sverige skulle ta eld....... Provet imorse gick helt okej, ikväll har jag gjort en hemuppgift till marketing och den gick också bra. Skönt när det flyter på. På lördag ska jag jobba för första gången denna terminen, ÄNTLIGEN hörde Michael av sig så på lördag ska jag till ett judiskt tempel i Westwood och jobba som cocktail-waitress. Spännande! Ha en bra torsdag, nu ska jag kolla klart på en dokumentär om mördare...

1 kommentar:

Josefin sa...

Alltså katta påminner mig om en tjej ja träffade i england, men hon hette kajsa å hade värsta norrlänskan ....men otroligt lika