lördag 13 oktober 2007

Svettgrotta i Malibu

Vi sitter här hemma och pluggar som små nördar. Då slänger Frida ur sig hennes önskan om att åka till en gammal Indianby här i USA. Sen informerar hon mig och Katta om att man kan åka till Malibu och sätta sig i en svettgrotta. Då säger KATTA att "jaaaa det kan vi väl göra, det VILL jag göra!!" VAD ÄR EN SVETTGROTTA undrar jag då.....????? Jag skulle chansa på 3ans buss, den vi tar varje morgon. Eller möjligtvis killars omklädningsrum. Eller embryonas matstånd här utanför. Nej då, nu ska ni få veta att en svettgrotta är en indiantipi där man eldar och sen sitter och svettas i. Syftet är att komma i kontakt med andarna. Svett-andarna eller vadå? Trevligt. Frida och Katta kan få åka dit och checka läget och sen rapportera till mig...jag undrar om jag vill dela hem med dom sen? (Nu säger Frida att hon tror att man kommer få andras svett på tungan då....yummi!) Jag tror jag har julklappen kirrad till mina roomisar - presentkort på Svettgrotta-besök.

Inga kommentarer: