måndag 22 oktober 2007

Flipper kom på besök

Jag och Malin tog en långpromenad idag från Venice piren ända till Santa Monica piren och tillbaka igen. Det var underbart väder och vi tittade ut över rökmolnen i Malibu bergen. Nu börjar den här eldsvådan bli riktigt otäck, dom får inte den under kontroll så det bara sprider sig mer och mer. Flera hus har brunnit ned och 3500 människor är evakuerade. När vi gick längs stranden så ser vi ett gäng delfiner som leker alldeles nära strandkanten...jag älskar delfiner! De är så söta och lekfulla och jag kan stå och beundra dem hur länge som helst (Eddie vet det sen Sea World!). Och det gjorde jag idag. Det var säkert 20 st som simmade och lekte i vågorna.....åhhh jag ville bara hoppa i och ta tag i en ryggfena och åka med lite...men insåg snabbt att de inte skulle vilja släpa runt på mig, så jag avstod. Nu har vi flummat på här hemma. Madrassen ligger fortfarande mitt på golvet och det ser snart ut som en knarkarkvart här hemma...fast minus knarket. =) Har faktiskt bara en lektion imorrn, klockan 13, så jag ska plugga hemma och försöka träna lite. Sen ser det ut att bli 31 grader ute så vem vet, jag kanske tar en sväng till stranden ;-)

Inga kommentarer: