måndag 1 oktober 2007

Vecko rapport!

I torsdags efter skolan var jag helt slut. Veckan var jobbig med två prov, inlämning och förberedelse inför redovisning imorgon. Men som vi alla vet går tiden så himla fort och nu är det söndag kväll igen. I torsdagskväll fick jag och Katta följa med Malin till SPORTS CLUB L.A. och det var det bästa jag gjort på länge. Vilket gym!!!!! Im in looooove! Man kommer in i en entré som ser ut som en stor hotell lobby. Man får inte träna där om man inte blir inbjuden av en medlem. Som tur är är Malin kille medlem och fixade guest-passes till oss. Vi skulle kört ett danspass men när vi kommer dit är det inställt. Fyyyy va arg jag blev, hade verkligen sett framemot det...passet hette "Get up and groove" och då kan det ju inte vara annat än kul! Istället hade dom "belly dancing". HA HA No way Jose, sa jag och Malin. Katta däremot, hon hoppade glatt in och körde passet..magdans alltså. Vi stod utanför och tryckte som två små fegisar....nästa gång ska jag vara med! Jag och Malin gick till konditionsparken som har utsikt över BASKETPLANEN som ligger inne på gymmet. SWEET!!!! Sen gick jag nästan vilse bland maskiner och vikter, dom har ALLT där! Omklädningsrummen är också helt ok, eller vad säger ni om bastu, bubbelpool och EGNA duschbås med och schampo, balsam, rakhyvel + rakskum m.m. Man får ta hur många handdukar som helst att torka svett med inne i gymmet och sen får man nya när man duschar. Från spinninglokalen hörde jag hur dom körde allsång till Michael Jackson. Helt underbart! Dom gör ju halva jobbet när dom har så fint i gymmet och så skön stämning. Och jag som tyckte att S.A.T.S Zenit var lyxigt...hell no! Ingen aning om vad det här stället kostar att träna på, förmodligen vill jag inte ens veta...men vilken upplevelse! Efteråt åkte vi till Westwood (nära UCLA) och hämtade libanesisk mat. Mumma! Sen var det hem och byta om och dricka lite vin och drinkar. Malin var så snäll som körde hela kvällen, vi hämtade upp Jack och Lu och drog in till Hollywood. Gick in på Social som är mer en lounge/bar än en stor klubb. Dom spelade bra musik och det var mycket bättre folk där nu än sist vi var där i våras, men det är inte bättre än de stora klubbarna. Vi hade dock roligt trots att stället var proppat med svenskar. Och då menar jag verkligen PROPPAT...överallt fanns dom...och jag flyttade inte hit för att träffa svenskar så nej tack! Nu har jag pratat med Eddie i 1,5h så nu är det dags att plugga och sen sova. Mamma och Per kom hit i fredags och vi hade en härlig dag igår och en trevlig kväll när alla killarna kom på middag...grillning vid poolen satt riktigt fin =) Nu är dom nånstans mellan LA och San Fran på hotell, kör vidare mot San Fran imorrn. På torsdag kommer dom hit igen och vi drar till San Diego över nästa helg, weeehooo!! Eddie hade visst missat att han var träningsledig nästa helg...synd för annars hade han kunnat boka in en resa hit till solen! Gör inte om det =)

Inga kommentarer: