fredag 12 oktober 2007

Mamma och Per åker hem idag

Det har varit så roligt att ha dom här och få visa dom mitt liv och mina vänner. Jag tror att de var riktigt nöjda med första resan till USA och de har hunnit med en hel del. Igår var vi som sagt på THE GETTY CENTER och det är ett fantastiskt museum även om jag inte är något konstfreak. Många vackra tavlor men framför allt en otrolig arkitektur där uppe på berget där stället ligger. Det tog 12 år att bygga och man ser hela Los Angeles därifrån, man ser nog ända till Long Beach om det är lite mer klart väder än det var igår. Vi hann med en lunch på favorithaket "Barney's" på 3rd Street och sedan tog jag med mamma och Per till nåt som jag så länge velat göra. Det ligger ett bostadsområde ca 10min härifrån där alla hus är nybyggda och otroligt fina. Där finns även 3 hus som är s k "display houses" där ingen bor utan man får gå in i dom för att sedan beställa ett eget sånt hus. Och vi pratar INTE direkt Smålandsvillan, Myresjöhus eller liknande i Sverige, utan här snackar vi Amerikanska BIG FAT LYXhus där man inte sparar på nånting. OH MY GOD säger jag, nu vet jag hur jag vill bo i framtiden eller hur jag SKA bo i framtiden! Superhäftiga material och ball inredning och allt är STORT, FETT, ÖVERDRIVET STORT och bara ENORMT lyxigt där inne! Okej, det ÄR lite för mycket kanske, men när man är där fattar man HUR mycket pengar folk har här borta och hur deras hem ser ut där efter. Priset på husen? Vi snackar 20 miljoner kronor för bara huset. CSN, help me out here please! Mamma och Per kunde inte riktigt bestämma sig för vilket av husen de vill slå till på, så dom avvaktar och ska få det shippat till Sundsvall senare i år... =) Vi åkte hem hit igår kväll, åt en burrito var och drack rödvin. Gino och Kalle kom förbi och snackade lite, dom åker till San Diego idag för att parta loss lite. Jag HOPPAS verkligen de kör försiktigt, vi såg några olyckor på vägen dit och jag vet hur Gino kör om han får välja (som den italienare han är!!). Nyss har jag varit på morgonpromenad med mamma i Marinan och sen sagt hejdå till henne och Per...hoppas att ni får en bekväm flygning hem och att ni kan sova lite grann. TACk för två roliga veckor med er, kom tillbaka snart om ni vill! Nu ska jag äta frukost, har inte handlat mat på över en vecka så jag får väl leta fram en gammal brödskiva i frysen och rosta den lite...sen blir det P L U G G hela dagen lång.

1 kommentar:

Anonym sa...

standaгdizеd tο traditional tantrіc masѕage theraρy, the rеflexologіst will follow your disclosed in this hеalth story ωill remain confidentiаl.
Your healer tеstament unԁertake an initіal сleanse
of the for thаt you pauperism to be beneficial at what you do.
Contrаinԁicаtions for tantriс masѕage testament be
сovered, aѕ Іn thаt locatіon aгe atmoѕpheric condition, such

Here iѕ my blοg post :: erotic massage
my website > tantric massage in london