onsdag 24 oktober 2007

Ska jag skicka lite värme till Sverige eller?

Vi håller på att smälta ihop till högar av...nånting rinnande just nu. 32 grader idag och jag klagar inte! Det är bara det att när man ska sitta inne och plugga hela dagen blir man ju lite frustrerad. Tur att vi har AC hemma som blåser mig sval... Dagens höjdpunkt: Frida hyrde bil igår så hon skjutsade oss till skolan idag. En underbar känsla att få sätta sig i en bil istället för att kliva på "suicide-bussen" som jag nästan klev av igår för det var uteliggar-attack och jag var helt ensam....:-/ Sitter och läser nu, inför mitt Political Science prov imorgon, och jag kan lugnt säga att det politiska systemet i det här landet varken är modernt eller särsklit enkelt. National, State, City, County...sen alla dessa "primaries" och val av delegater hit och dit. Jag tycker personligen att det är odemokratiskt att en president kan bli vald trots att han inte får flest röster av folket (på grund av något som kallas electoral colleges). Fast det är inte säkert jag skulle tyckt så om någon annan än Bush vore president på dessa grunder (han är ingen favorit direkt). Vet ni förresten att utav USA's 300 miljoner invånare så röstar endast ca 122 miljoner? Inte ens 50% röstar men jag kan ju garantera att mer än 50% har något att säga om Mr. President och hans stab. Det ska bli mycket intressant att följa valet här nästa år, med början efter jul då det ska väljas kandidater. Eftersom jag inte är intresserad av politik sedan mer än nån månad tillbaka (tack vare min fantastiska lärare!) så har jag inte tagit ställning i Obama vs. Hillary (två av de Demokratiska kandidaterna) men jag skulle gärna se en kvinna styra detta land efter Bush! Så, det var dagens informativa inslag, det händer inte ofta men där fick ni lite. Min Marketing lärare är en annan favvo, hon låter oss alltid göra så roliga övningar i klassen. Eller vad säger ni om "The chocolate chip cookie research" då vi skulle prova tre olika sorters kakor för att bestämma vilken som var bäst i olika kategorier?! En annan dag fick vi tre kartonger med donuts som belöning efter lektionen. (Frukost!) Idag skulle vi bestämma slogans och kriterium för att kunna utse USA's bästa singel-stad och min grupp valde Seattle med slogan "The high end of the single life" (ni som inte vet var Seattle ligger kanske inte fattar...) =) I allafall, Ms Tucker är en otroligt begåvad och inspirerande lärare som introducerat mig till det här med marknadsföring som jag inte hade en aning om tidigare. Kul! Ok, nu ska jag reda ut några fler politiska begrepp här innan det är sovdags. Veckorna flyger fram, snart mååååååste jag bestämma mig för om jag ska stanna eller inte!

Inga kommentarer: