måndag 29 oktober 2007

Mazel Tov!

Igår jobbade vi på en Bar Mitzvah i ett judiskt tempel. Jag slutar aldrig förvånas över vilka jobb man kan kamma hem alltså. Bar Mitzvah är när en judisk pojke eller flicka blir vuxen i stort sett. De tar från och med nu ansvar för sina handlingar och är/kommer in i puberteten. Kvällens Bar Mitzvah-boy hette Kevin och var en tvärhand hög och såg ut som en jude. Han fick dessutom 40.000 dollar av sina föräldrar denna kväll. En liten gåva sådär. (Ungefär som min 13-års present kan man säga) Ni kan tänka er hur festen såg ut. Eller fel. Ni kan INTE tänka er hur festen såg ut för det finns ingenting i Sverige som kan jämföras med detta. Inte ens det största, mest påkostade bröllopet skulle kunna mäta sig med detta. Det var helt galet och judarna röjde som världens partyanimals. Även mormor och farmor, som för övrigt hade mindre kläder på sig än vad jag har när jag går ut, så lillebror nu ska du vara tyst!!! Slynor var dom, gamlingarna! Mitt, Fridas och Malins jobb gick ut på att gå runt med en bricka och ta drink-beställningar av de 400 gästerna och se till att de blev tillräckligt fulla. Vi lyckades. De söp och åt från klockan 20 till 02. Nonstop. Vi kammade hem 18 dollar var i dricks så det var väl helt ok för första gången som cocktail-waitresses på en Bar Mitzwah! Vi fick ju 85 dollar av Michael, vår arbetsgivare, också så det klingade fint i min plånka. Gino och Kalle jobbade också men dom fick vara diskplockare, haha. =) Don efter person, som man säger. Nej då, de delade ut lite "finger food" också och såg till att judarna blev mätta. Fast mest tror jag att de raggade på tjejer och samlade telefonnummer, så betalt borde de inte ha fått! Jag har aldrig sett så mycket mat i hela mitt liv på en och samma fest. Nånsin. Det var säkert 4 olika bufféer under kvällen med allt från kycklingspett, sushi, frukt och bär, godis, bakelser, nötter, tårtor och hamburgare! Jag har höjt ribban en aning för mitt bröllop om man säger så....

4 kommentarer:

Josefin sa...

Dansen är filmad, med min digitalkamera så det ser inte alls speciellt bra ut och tajmingen är väl inte den bästa men du ska ju självklart få se det. Det var aaasroligt att stå på scenen igen, det är där vi hör hemma! KRAAAM

Anonym sa...

ÅÅååå vilka grejer du får va med om =) å bra betalt oxå ;)

Josefin sa...

VÄNTA NU STOOOPP !!!! Var du på samma ställe som Brittan??!!

Kalle sa...

Tro inte på allt chris skriver, jag och gino jobbade nog hårdast av alla inne i 'templet' - för det första var det är inte lätt att prata hela tiden, det tar på krafterna! För det andra är det inte lätt att fäkta sig förbi alla gamla tanter som inte kan hålla händerna i styr. =)