torsdag 18 oktober 2007

Freeeeeeeeeeeeedom!

Ungefär så känns det nu när min Final och en mid-term är avklarad. Det gick helt okej trots att jag är lite less på Nutrition läraren som inte levt upp till förväntningarna denna termin. Men men, nu slipper jag henne och det blir förhoppningsvis ett B i hennes klass. Hade fått ett A om det inte vore för mitt grupparbete som hon gav ett C för, på grund av att en kille inte var där utan han opererade sig den dagen och inte kunde lämna in en log-form. Suck. Mid-term i Management gick också okej, där ska jag göra lite extra credit som läraren erbjuder så jag kan säkert få ett A där. Skönt. Mitt huvud är tröttare än tröttast just nu, orkade inte ens äta med Jack ikväll...har suttit i soffan och på golvet i 2,5h nu och kommer nog sitta här ett tag till. Imorgon ska vi ha lite fest här hemma och sen troligtvis gå ut i Hermosa Beach (nån mil söderut) till en klubb som heter "Blue 32". Kul!!! Nu kommer jag alltså "bara" ha fyra kurser resten av terminen och det känns väldigt skönt för jag har en hel del annat att fundera på. Har fortfarande inte bestämt mig hur jag gör efter jul..och det är snart jul som vi alla vet. Dags för mig att kolla upp möjligheter här vs i Sverige lite närmare... Jag kan ju säga som så att om någon ville sponsra mig skulle jag stanna HÄR ett par år. Men nu ser det inte riktigt ut som nån miljon är på väg in på Chris konto...och då kanske jag väljer att ta flyget över havet igen och plugga/jobba i Svea rike. Fast när då? Inte än. Jag vill inte hem efter jul, jag har fortfarande så himla roligt här och känner att jag verkligen LEVER min dröm i detta nu. Det är ju det HÄR jag har längtat efter och velat i så många år. Mina dagar här är verkligen fyllda av SKRATT och positiva saker och då menar jag inte att de inte är det i Sverige för det är de också. MEN, problemet är att jag trivs lika bra överallt ungefär. Jag ser mig själv här ett tag till och jag ser mig själv i Sverige...om några år ;-) Nej hörni, jag ska fundera på det här och återkomma...man blir ju aldrig klok. Huvudsaken är att man LEVER i NUET och tar vara på all tid man kan njuta av. Jag försöker verkligen att göra det, kan komma på mig själv ofta att bara njuta av tanken på allt jag gjort och att jag faktiskt får vara här. DET är lyx som räcker väldigt långt för mig. Jag bor i en söt lägenhet med två tjejer som jag aldrig hade kunnat tro jag skulle bo med, och som jag trivs SÅ bra med. Det är nästan löjligt att tänka på, vi skrattar verkligen varje dag och det är nog därför tiden går extra fort nu. Hur kan man INTE älska sitt liv när man har det såhär? Just det. Livet är underbart! (speciellt nu när jag skrivit dessa prov!!!!)

2 kommentarer:

Josefin sa...

Å söta du, vad härligt att du har kurserna avklarade =) Saknar diiig

Anonym sa...

CHRIS..du e grym som passar på å njuter å inser hur bra du har det. Såå härligt å höra folk vara tacksamma för det dom har-ganska ovanligt=) Beundrar dig för att du följer din dröm! Du är verkligen värd alla goda skratt med flickisarna..kramkram STANNA där du är vett ja så kanske vi ses snart ;)