lördag 13 september 2008

Då var det helg igen ja!

Jobbade natt inatt och sov till kl.15 idag. Perfekt. Igår var en lång dag som började med att jag och Freddie möttes på Centralbadet för att simma lite. Han ska ju åka (flytta?) till Bali snart och måste träna upp sina surfmuskler snart så då fick syrran kliva fram och pusha honom lite!
1,5 km blev det i bassängen och vi var både rätt slut efteråt, men kom överens om att man känner sig nyttig och fräsch efter att ha simmat så det var värt det. Men en annan kan ju behöva en solbränna, hoppar ju snabbare än snabbt ner i poolen. Uscha.
Jag mötte upp Henriette och lilla Gabriel efteråt för en mysig lunch på ett av mina nya favoritställen i Uppsala, samma ställe där vi var sist vi lunchade. Café Port 22 som ligger mitt emot Stadsbiblioteket inne på en gård där man inte störs av något annat och där man sitter i fred och inte mitt i en galleria. Dessutom har de en väldigt god och prisvärd meny!
Solen sken denna sköna fredag så vi kunde till och med sitta ute och njuta lite! Gabriel sov ju en hel del men jag fick hålla honom en stund när han var vaken och han är ju för go, världens finaste blåaste ögon har han. Snart flyttar de in i sitt nya fina hus strax utanför Gävle, det ska bli roligt att hälsa på där även om det är lite tråkigt att dom flyttar.
Sötnosen när han ligger och snusar...
På eftermiddagen var det dags för andra träningspasset och då körde jag och My lite aerobics. Ingen superupphetsande aktivitet kanske men det fick duga. Min sträckning kom krypandes igen och det var inte så bra, men nu blir det vila idag. Innan jobbet gick jag till Lotta som bjöd på god middag och chokladmousse till dessert och det kan jag inte minnas när jag åt sist! Tänker på pappa när jag äter det för jag tror han pratade en massa om det när jag var liten och vi fick äta det nån gång ibland för han tyckte så mycket om det =) Gott var det i allafall och till det serverade Lotta hennes goda vaniljlatte som vi alltid dricker. Mums, med ingredienser från Starbuck's! Nu väntar jag på att tvätten ska bli klar och sen blir det väl lite matlagning och kanske en träff med Andreas innan jobbet. Han och Jonas kom hemf rån deras road trip i USA igår och jag är så nyfiken på att få höra om alla deras bravader. Pratade med Richard en stund igår som befinner sig i Mexiko och det låter ju inte heller så tråkigt, vit sand och massvis av koraller. Härligt! Och sen har vi ju Lisa som åker runt i Thailand och nu är på Koh Samui. Där har jag många minnen från 2005, oj vad tiden går...

Inga kommentarer: