lördag 20 september 2008

Ingen partyprinsessa direkt..

Klockan är 22.30 en lördagskväll och trots partyinbjudningar med drinkbord och grejer går Chris raka vägen hem från jobbet för att läsa sin bok och sen sova. Hösten är här och det känns, kan vi säga. Jag vill bara vara inne på kvällarna och helst inte göra så mycket. Men gårdagen var kul =) Jag mötte upp Naja på SATS Zenit där vi gymmade och pratade av oss mellan övningarna. Bla bla bla, finns mycket att säga när man inte setts på en dryg månad. Relationssnack är ju alltid på tapeten, Naja var denna gång lätt upprörd. Jag förstår henne. ♥
Här står vi och försöker piffa till oss lite grann, båda kom ju från jobbet och kände att vi kanske inte var helt upplagda för showtime eller för att synas ute bland folk men resultatet funkade. Fast visst ser vi jäkligt gråa och trista ut? Nån färg kanske skulle ha passat?! =)
Ett snabbt stopp på McD innan vi knatade in på Hamburgerbörs och satte oss i baren. Där dök Martin upp, en kille som jobbade med mig i somras och som spelar fotboll i Sirius men bor i Stockholm. Ett skojigt återseende och vi satt med han och hans bror + tjej hela kvällen och jag har ju då aldrig blivit erbjuden så många glas vin/öl på samma kväll. Har nog aldrig tackat nej så mycket heller för den delen :-) Jag och Naja körde nyktert, städat och tidig hemgång igår. Skönt. Men grabbarna körde på och när vi sa hejdå efter showen hade vi tappat räkningen på antal beställningar. Verkar som de hade skoj ute sen också och vi gick hem med en festinbjudan den 11 oktober då hans 15 kompisar från Halmstad kommer för att se Sverige - Portugal i VM-kvalet. Kul!
Naja och Martin under showen..två blondies :-)
Imorse hade jag ställt klockan tidigt (sällan!) så jag drog upp Naja och vi klädde på oss promenadkläder och gick och mötte upp en trött Fia på Medis. Hon hade hamnat på Blue Moon igår och dansat lite. Efter en timmes promenad dök även Johanna upp men då orkade vi inte gå så mycket längre än till närmsta fik på Mariatorget där vi käkade frukost tillsammans. Alltid roligt att sitta med så trevliga tjejer och börja dagen på ett bra sätt. Sen tog jag tåget hem och gick till jobbet. Där har jagmest frusit och varit hungrig idag så det slutade med att jag tryckte i mig en påse naturgodis. Bra för magen ja..
Stockholm en tidig septembermorgon...
Nu ska jag ta mig en kopp te och sen krypa ner i min säng som den trötta pensionären jag är... och sen var det söndag igen då=)

Inga kommentarer: