tisdag 9 september 2008

En ganska grå tisdag

Fick ett ryck ikväll och slängde ihop en tavla med lite USA bilder.. Har ju tänkt rama in den fina bilden jag fick av FAMILJEN när jag reste hem från USA men det har inte blivit av så det var väl på tiden. Så nu sitter den fint på min vägg och ger mig många leenden och minnesbilder.. Jag älskar fina minnen och fina foton, det förlänger glädjen av det man varit med om och det ger på ett sätt en extra upplevelse eftersom man så lätt kan se tillbaka =) Min plan är att hinna göra några fina album och fler tavlor i höst, kanske någon förstoring också. När alla tjejerna kommer hem från L.A. i jul kommer jag gå igenom era bilder och sno en hel del kan jag tro? Ni har tagit så många fina redan har jag minsann sett =) Ja, helgen skulle jag skriva om ja. I lördags var det pissväder hela dagen så jag och Fia gick inte på stan utan fastnade på ett fik på Medis där vi satt och surrade ett bra tag. Ganska skönt att inte göra nånting faktiskt. Mitt under fikat ringer Martin och meddelar en glad nyhet - att han köpt lägenhet i Uppsala och flyttar hit i oktober. Är glad för hans skull eftersom han letat länge och sen är det kul att han kommer bo nära mig så vi kan ses lite oftare kanske. På kvällen blev det en spontan middag hemma hos Lotta och Elliott men han var inte hemma så det var bara jag, Lotta och lite vin. Vi slängde ihop en paj och satt och babblade i flera timmar, tills vinet var slut och vi var igång. Då promenerade vi till Friday's och mötte upp Fredrik och Henrik som jag pluggade med i L.A. Henrik flyttar till London nu så de hade lite avskedsmiddag där med några andra kompisar. Jag åt en Oreo Madness (mums, Frida!) och vi stannade ett tag men inte alltför sent. När vi skulle hem hittade jag och Lotta en massa flyers från en Gentlemen's Club som ligger precis brevid henne och vi kunde bara inte sluta skratta åt alla knäppa idéer vi fick. Sån otroligt skön avslutning på en väldigt trevlig spontan-kväll att bara stå på gatan och garva...killarna undrade nog vad vi höll på med. Jag skrattade till och med när jag vaknade dagen efter och hittade en flyer i min väska =) På söndagen kom Fredrik och hämtade mig och vi åkte till Biskopsudden där det var Båtmässa och han hade jobbat där under helgen. Nu skulle ta en tur med hans chefs lilla motorbåt på 43 fot... Jag kände mig som att jag var med i ett avsnitt av CRIBS på den där båten. I loved it!!! =) Väldigt snällt av Fredrik att bjuda med mig som älskar att vara på havet och trots att det inte var så varmt så var det riktigt härligt och framförallt roligt att få chansen att åka en så fin båt. Ägaren var dessutom riktigt trevlig och en fin Porche hade han också... Söndag kväll åkte jag, Fia och Lisa till Tobbe för att chilla och spana in hans nya fina lägenhet. Där blev det ståhej som vanligt och Tobbe var smått orolig att han skulle bli vräkt pga Fia (haha), vi kollade på lite gamla bilder och skrattade. Idag drog ju Lisa "Bratström" till Thailand så det var lite avsked för henne.. hoppas du har det bra där nere i värmen nu!! Dags för mig att sova nu, tidig start imorgon och jag måste vara pigg!

1 kommentar:

tobias sa...

Mina fönster skakar fortfarande.