onsdag 10 september 2008

Endorfinkick!

Endorfin.. ...är ett peptidhormon kroppen tillverkar själv och som lindrar smärta och påverkar vår vilja att sova, äta och dricka. Endorfin utsöndras bland annat vid stress, motion, förälskelse och vid akupunktur. I motsats till andra naturliga substanser kan endorfin finnas kvar i blodet under flera timmar.
Jag fick precis den dos av endorfin som jag behövde ikväll efter Patrics roliga danspass och min lilla gymsejour efteråt tillsammans med My och Patric. So, it works =)
-------------------
Nu har jag sett Sverige vinna över Ungern och nu pågår So You Think You Can Dance och killarna och tjejerna har gjort helt otroliga koreografier på scenen. Jag vill bara lära mig att dansa när jag ser dom.. eller jag vill bli 10 år igen och börja om på nytt, haha! Och kanske inte ägna mig åt så mycket bollsport utan istället satsa på att bli ballerina :-) Som tur är kan man dansa ändå, hela livet, utan att vara proffs, och imorgon är det Ragga igen! Jag ska även göra en bättre jobbdag imorgon än idag, alla verkade mer eller mindre vara lite nere idag på min arbetsplats. Vi satt där med filtar, varmt te och försökte peppa och uppmuntra varandra men ibland går helt enkelt inte dagen som man vill.. Nya tag som sagt!

Inga kommentarer: