måndag 22 september 2008

Vem vill vara en säck potatis?

Det har varit en lång dag med tanke på den tidiga starten imorse. Tur att jag börjar sent imorgon med, ska försöka sova lite längre än till 05:30 då. Ikväll fick jag två väldigt fina sms av min bror Jocke, två sms som betydde otroligt mycket för mig. När jag fick dom satt jag precis och tänkte på honom så det hoppade till lite inombords när jag tog upp mobilen och läste att det var från honom. Tror ni på telepati? Det gör ju jag! I allafall så kommer han till Stockholm i helgen så vi ska träffas och umgås, precis som för många år sen när vi alltid hade så kul ihop. Det har jag saknat och jag är säker på att vi kommer ha skitkul vad vi än gör i helgen. Jag kollade på nya säsongen av TOPPFORM ikväll på SVT och det handlar om att man får följa en skolklass som är i "medelform" för att vara svenska tonåringar. Idag gjorde dom bland annat fystester och det såg rent ut sagt rätt bedrövligt ut. Skandal. Brudar som hade godisklubbor i munnen samtidigt som de skulle göra en övning och killar som klagade och gäspade. HALLÅ!!! Vad är fel med våra ungdomar idag? Är det enbart de vuxnas fel att dom inte rör på sig tillräckligt? Är man för ung för att fatta vikten av god fysik när man går i högstadiet/gymnasiet? Vad är det som inte går in? är min fråga! Efter programmet satt jag och funderade på min egen uppväxt och hur självklar bild idrott alltid haft. Nog är det väl så att jag borde tacka min hurtiga mamma och pappa för mitt idrottsintresse men samtidigt har jag alltid haft i mitt medvetna hur stor betydelse det kan ha att röra på sig. Jag såg ju med mina egna ögon hur trötta de som inte sportade var på gymnasiet. Och jag blev ju själv skadad emellanåt och fick ha uppehåll från fotboll och basket men insåg ju då att det gick att träna annat. Jag fattade väl redan då att träning är a och o för koncentrationen och ett plus för immunförsvaret. I allafall för min egen del och i allafall om man ska orka leva frisk och stark till man är 80år. Hur som helst ett intressant program ikväll (mera sånt!!) och Blossom Tainton är ju för bra. En förebild och cool brud. Jag vill ha hennes jobb, jag vill inte sitta stilla i framtiden helt enkelt. På tal om hälsa är ju sömn något annat viktigt. Ska nog ta och utöva lite sådan nu!

Inga kommentarer: