tisdag 24 februari 2009

Ego-boost och mys!

Jag är fortfarande hängig och inte alls i form. Vet inte om det är en ny förkylning på g eller om det är psykiskt. Jobbigt är det och jag tycker inte om att inte vara mitt vanliga jag. Idag i skolan fick jag inget vettigt gjort alls, kändes som att jag inte var där fast jag var ju där. Bidrog inte med mycket i gruppdiskussionerna så det ska jag ta igen en annan dag när jag är piggare. Skoldagen avslutades i allafall med något väldigt roligt. Vi fick alla skriva vårt namn på ett papper och sedan skulle alla andra skriva något positivt om MIG. Jag skrev alltså något positivt om var och en av mina fina klasskamrater och alla blev mer eller mindre rörda när vi fick tillbaka papperet. Det var skojiga komplimanger men även seriös feedback som gav alla en riktig EGO BOOST!
Det här papperet ska jag aldrig slänga :-) Ett tips att göra oftare bland vänner då det verkligen kan hjälpa när man känner sig lite nere och deppig!
Alla fina ord fick inte plats på en sida men här syns några =) Jag ville inte gå hem ensam efter skolan och då är det tur att Lotta bor så nära och tycker om sällskap. Jag gick dit och vi lagade supergod risotto med kyckling och rödvinssås och sen la vi oss i soffan och jag låg såhär i 2,5 timme! Inte helt fel att mysa med världens finaste Billy!
Nu kollar jag lite grann på Oscar's galan och Heath Ledger fick nyss sitt pris. Han dog ju tragiskt ifjol och jag minns precis vad jag gjorde då... jag körde bil i bergen i Malibu med David och Carl och trodde inte mina öron när jag hörde det på radion! Han var en grym skådis och helt rätt att han fick sin Oscar. Mina kära L.A.-vänner Alex och Jocke lyckades snika in på galan på något sätt så de var ju minst sagt överlyckliga, once in a lifetime liksom! Jag sa bara: Welcome to L.A.! =) Just ja, Kronprinsessan Victoria har förlovat sig med sin Daniel idag. Fint med kunglig kärlek! Det blev ingen semla idag så jag får nog äta en i helgen istället....

1 kommentar:

Josie1 sa...

Sötis du verkar ha mycket i tankarna nu, jag hoppas du hittar nått sätt att slappna av eller koppla bort tankarna :( lätt att säga men svårt att göra.

Ta hand om dig och ring ring ring när du som helst behöver det. Massa kramar