lördag 21 februari 2009

Stylish!

Före
Efter
Det är roligt att ha en kompis som är frisör (om någon nu ser att det är håret jag stylat,haha) Vi hade en trevlig stund på drygt tre timmar och surrade om allt medans jag blev fräsch i håret. Henriette är verkligen en klippa på många saker och vi är rätt lika när det kommer till många saker.. jag försöker peppa henne att ge hennes idéer en ärlig chans och våga satsa! Så jag hoppas att hon snart kommer kunna genomföra något av det vi pratade om idag för det kommer funka =) Nu skulle man haft en solbränna för att känna sig ännu fräschare och mer på topp. Den här veckan har varit lite bergochdalbana in my mind och igår kväll sattes väl återigen en punkt. Tråkigt, kan jag tycka men jag vet vad som är för mitt eget bästa och jag har lovat mig själv att inte lägga energi där den inte tas emot. Men sen är jag den jag är och jag försöker ju alltid att se det bästa i situationer och fokuserar på det. Saker är inte alltid som det ser ut och man kan inte anta saker för sig själv utan man måste våga fråga sig fram. Jag tycker det är tråkigt när relationer inte fungerar oavsett vad de byggs på, när människor tycker om att umgås har jag svårt att se det komplicerat... Det är bara att gå vidare och glömma, det har jag gjort förr så det är inga problem med det. Men ledsen blir jag och känslan av tomhet smyger sig på. Det blev liksom fel och det går inte att trycka på "undo". Jag är övertygad om att jag lärt mig något av det jag analyserat och tagit itu med senaste veckorna och det ska jag bära med mig till framtiden. Jag älskar att leva och det finns så mycket att leva för och de som vill leva med mig ska jag fokusera på och få glädje av! Snart middag med mina härliga vänner, ett glas vin får ofta bekymmer att flyga sin kos :-) Och en liten makeover kan hjälpa lång väg... Ha en trevlig lördagkväll!

Inga kommentarer: