onsdag 18 februari 2009

Jag och mina renoveringsobjekt

Jag gjorde en trist upptäckt i helgen som gjorde mig väldigt ledsen och besviken. Jag ska försöka att inte bry mig eller lägga mig i, men jag är ju den jag är och en del av mig vill inget hellre än att gå in och "renovera" lite. Jag vet vad jag borde göra, jag vet vad min magkänsla säger och jag vet hur det kommer sluta om jag inte gör som jag borde. Men det är ändå svårt. Och sorgligt att det här kom fram och att jag ska vara med om det ännu en gång. Jag känner att jag har tillräckligt med tillitsproblem att jag inte bör hålla fast vid något som kanske skadar mig mer än det ger glädje. Svårt att förklara och nu låter jag hemlighetsfull men det här kan jag inte sätta mer ord på än såhär: Besvikelse. Hur som helst... Igår på skolan la jag och Jacob lite poesi på lunchen. Det kan hjälpa när man vill få ur sig saker man inte kan sätta ord på, även om det blev mest oseriösa "dikter". Och jag gillar verkligen mina klasskompisar, Jacob och jag bor ju även grannar så vi kommer nog hänga en hel del. Jag bjöd Martin på tacos igår kväll och vi hade en trevlig snackstund här hemma. Han bjöd med mig till Chamonix i slutet av mars, det vore ju inte helt fel att kunna hänka på dit och åka lite bräda i de fina kvarteren :-) Men vi får se hur det skulle kunna passa. Nu ska jag till skolan och dagens höjdpunkt blir lunchdejt med Jossan och Per! :-) Fina vänner!

2 kommentarer:

Josie1 sa...

Lunchdejt, det låter så lyxigt, mysigt och roligt. Jag är ju fast vid Lipstic jungle å dom lunchdejtar hit och dit.

HOppas att du mår bra sötis! Massa kramar

Fia sa...

Hej Älskling!
Vad bra att tårtan var god! Jag hade velat smaka!!!!!

Hoppas att du mår bra!
Jag hoppas att jag ska kunna hitta jobb nu här i Sthlm så jag kan komma tll dig!

Puss min ängel
:*