tisdag 3 februari 2009

Networking is working :-)

I eftermiddag och ikväll fick jag och Lottie, Adam och Danne från min klass den stora äran att vara med på Handelskammarens stora vintermöte, "Disting 2009" Det var en företagarträff med temat: Företagens finansieringoch flera intressanta talare var där, band andra Mats Odell (finansmarknadsminister) och Annika Winsth (Nordeas chefsekonom).
Det sista som skedde på scenen var en paneldebatt med representanter från Nordea, Almi, en VC (Venture Capitalist, en privatinvesterare) och en Affärsängel (jag har så länge undrat vad det är för något och nu vet jag =) )
Vi stod på gästlistan och fick egna namnskyltar, viktigt!
Lottie och Adam trivdes i UKK ikväll!
Skumpa ska vara kall, torr och gratis. Det var den ikväll =) Dämpade min förkylning en aning men inte så mycket som jag hoppats på. Jag är såhär likblek och har feber...
Buffén satt finfint!
Underhållning till middagen av Vedalas nation. Dansarna var väl si sådär, men alltid kul med musik å dans!
Vi knöt många kontakter och hälsade på flera av pappas kollegor vilket var kul. Många dörrar öppnas genom att bara gå runt och presentera sig en kväll som denna. Efter bara tre veckor på utbildningen är jag väldigt glad att jag fick chansen att gå på ett så pass stort event. Tack pappa för tipset! Nu ska jag sova, imorrn ska jag berätta om min helg i Stockholm....

Inga kommentarer: