lördag 21 februari 2009

Friday night!

Helg igen! En lång dag med skola och sen jobb. Min klass + Lotta & brudarna gick på AW så det var lite trist att missa det men det kommer fler tåg... Jobbet gick bra och jag är glad att jag har det. FRIDA ringde mitt i också och jag blir alltid SÅÅÅÅÅ glad av att prata med dig och få lite L.A.-update! Snart kommer hennes man hem från Irak och då är allt frid och fröjd där borta och jag är så glad för er skull!♥ Efter jobbet fick jag middagen serverad av Andreas och Per, tack snälla ni. Vi var även hundvakt åt Billy hemma hos Lotta så vi käkade god soppa där och såg Jim Carrey's film "Yes man" som var halvbra, skrattade lite grann men tycker ofta att han är too much. Men det var längesen jag såg en film så det var skönt att sitta i soffan och slappa. Iskallt ute och jag fattar inte varför det inte kan komma en massa snö?! Då skulle det vara underbart vackert ute men nu är det halt och man går runt som en kärring för att inte halka och slå sig. Inga snygga skor kan man ha heller :-( Hela veckan i skolan har varit en fnissvecka för mig. Jag har inte kunnat sluta skratta och humornivån har varit lägre än lägst. Jag vet inte om det beror på att jag sovit dåligt eller om jag bara varit allmänt flummig och lättroad. Hur som helst är det ju bra att jag kan skratta mycket om dagarna, det är kul att jag trivs i klassen och att jag inte tycker skolan är tråkig. Idag hade vi reflektion hela dagen och det började med att vi delade in oss i par och den ena skulle lära den andra något som hon eller han inte kunde... Jag och Patrik funderade länge och väl på vem av oss som hade nåt att lära ut till den andre. Jag hade dessutom så tajta jeans att jag inte ville dra en dans för honom som han skulle lära sig för då hade byxorna spruckit. Till slut blev det till att böja sig ändå för han bestämde sig för att lära mig några MMA-grepp (kampsport alltså). Vi kröp runt på golvet och han visade några olika grepp och det såg nog väldigt roligt ut och vi skrattade en hel del. Rolig övning men jag vet inte om jag skulle kunna lära greppen vidare till en ytterligare person vilket var lite av själva meningen med övningen =) men jeansen höll i allafall! Nu ska jag försöka sova och imorrn bitti ska Henriette klippa mig. Tjoho va skönt!

Inga kommentarer: