söndag 8 februari 2009

Helgen som gått!

Det är inte roligt att läsa en bok som man nästan somnar av... pedagogik är inte mitt favvoämne även om det är intressant. TACK Jossan för att jag fick låna boken, men jag ska försöka läsa den snabbt och smärtfritt. Du gör det bra som pluggar sånt här =) I fredags kväll var det finmiddag hos Andreas och snacka om god mat han lagar!!! Vi åt och drack i 2-3 timmar och sen dök det upp lite mer folk och vi drack mer drinkar och hade trevligt som tusan!
Här skulle visst jag, Andreas och Per dela på en drink!
Musslor till förrätt som smakade ljuvligt!
Jag tillsammans med två stiliga killar!
Varmrätt - fläskytterfilé och rösti
Andreas och Lovisa lyssnar på nån vettig som pratar kanske?!
Det var en lyckad kväll och det var väldigt länge sen jag festade till det så det var skoj! I går hängde jag med Martin, vi åkte och kollade på kakel till hans kök och sen bjöd han på pizza innan vi till sist åkte till Bauhaus för att handla lite rör och en ny badkarsblandare till mig. Man blir ju inspirerad att renovera när man går runt i inredningsbutiker, så mycket snyggt i kakelaffären! På kvällen igår såg jag schlager och åt godis med Lotta och Maria, inte för att jag gillar schlager men vi hade väldigt trevligt som vanligt. Jacob, min klasskamrat och granne, hade fest och i en perfekt värld där Chris orkar allt hon vill så skulle jag gått dit, men jag gick raka vägen hem och sov... Imorse gick jag upp och laddade för audition på Friskis. Jag har ansökt om att bli aerobicsledare som jag gått och tänkt på i såååå många år men alltid skjutit upp. Men nu får vi se om det blir nåt av det här, besked kommer i veckan och det var kul att testa hur det kändes idag. Roligt!!! På kvällen gick jag och My till DC och var med på en hiphop/ragga klass och det var som alltid skoj. Jag vill ju så gärna dansa!!!! det är så kul och även om man känner sig lite vit då och då så blir jag SÅ glad av musiken och att få shaka! Speciellt sen förra helgen så är man ju riktigt taggad! Man skulle haft en private danceteacher... finns du där ute?! =) Nej, nu mer plugg och strax sova... längtar massor efter lilla nyfödda prinsen där hemma i Sundsvall!

1 kommentar:

Anonym sa...

Härlig drinkbild från början! Smakar alltid bäst att dela :)

Och grattis till Fasterskapet (igen)! More love to the family som du säger.

Självklart ska vi boka in fika-crashing när du kommer upp! När kommer du säger du?

Hehe, lugnt m pengarna från nyår, jag har glömt bort o har tyvärr inte riktig koll vilka som betalat eller ej..sånt där brukar lösa sig :) Men jag skickar ett mess med kontonr.

Håller tummarna för att du blir instruktör så man får komma och gäst-träna för dig någon gång:)

Sköt om dig! Kram kram (det är hur mycket snö som helst här nu..som när man var liten nästan)