söndag 27 december 2009

Det slutar där det börjar






Jag, Fia, Tess och Emelie börjar och avslutar året med Juldagen eftersom vi aldrig firar nyår tillsammans. I år hängde även Elin och Marie på, kul!
Igår var inget undantag och jag är så glad för att jag har så härliga vänner som vill ses och ha roligt trots att sambo och familjer drar i dom. Jag hoppas att jag alltid kommer vara en sån som tar mig tid med vännerna, det är så mycket värt och en dag kanske man vaknar upp och inser att man inte har några kvar om man inte tar väl hand om dom :)
Vi tog hand om varandra igår.
Det kan Henke intyga, som var den enda killen som fick komma in på hotellrummet och skåla lite med oss. Han kände sig lyckligt lottad såklart och vi hade verkligen kul från början till slut. Ner på Oscar och dansa runt på ett lika trångt dansgolv som alltid, börjar kunna det där nu så man ser ju till att gå ut och ta luft emellanåt. Träffade på en hel del trevligt folk, gamla vänner och fiender från förr som man ska stå och vara trevlig med i vimlet. Tänkte att någon kanske tränat lite och snyggat till sig, men näääää..snyggast på dansgolvet var en bög. Och snygga tjejer fanns det gott om!
Sen märks det ju tydligt vilka som inte går ut så ofta, de som har nån som väntar på dom där hemma och som kör på "när katten är borta dansar råttorna på bordet..". Jag tycker det är vidrigt hur vissa beter sig. Ibland undrar jag verkligen varför dessa personer inte tar sig i kragen och gör någonting åt sitt olyckliga liv istället för att supa skallen av sig och sitta och beklaga sig någon gång/år och söka bekräftelse och kasta kärlek där det tros vackert tas emot. Tragiskt att inte kunna gå ut på krogen utan att vara otrogen men jag lovar att det är så för en del.
Då är jag glad att jag kan vända huvudet åt ett annat håll, jag vill aldrig nånsin bli en person som inte är trogen eller som söker lyckan i sprit och droger. Det finns alldeles för många tjejer och killar som beter sig som rena svin ute, utan att skämmas just då och som tyvärr förstör för alla bra människor som sköter sig!

Det här däremot, är tre mycket snälla flickor även om vi kan se lite farliga ut :)
Tess fick en Paris-resa av sin man i julklapp och jag säger bara att det luktar förlovning lång väg ♥


Vi avslutade kvällen med att skratta åt Tess som tappade sina kort, mobilen och kameran ungefär 20ggr innan vi kunde åka hem och snälla Kalle kom och hämtade oss, köpte mat åt oss och skjutsade oss till hotellrummet som ligger 300m från Oscar :) Fia är så bortskämd!
Jag började frysa, förmodligen lite feber från sprutan jag tog igår, så jag bäddade ner mig och slocknade direkt. Inte känd för att vara den som pallar efterfest, haha. Vi vaknade imorse när Tess åt upp sin hamburgare..sen chillade vi lite innan vi åt hotellfrukost. Det var nog det bästa av allt :)

Idag har jag, Fredie och Nina varit hos pappa, ätit älgkött och legat i hans soffa och halvsovit till en massa dåliga tv-program... Sen kom snön. Helt galet mycket snö. Jag har skottat fram dörren och gick en promenad med mamma och Casper och det är så fint ute! Skulle gärna vilja åka bräda nu, avis på alla kompisar som åkte till fjällen idag :)





1 kommentar:

Fia sa...

App app app!!
Jag blir ju aldrig BORTSKÄMT annars!!
Finns möjligheterna till att påka bil istället för att gå......åker man!
Och kan man dessutom åka förbi MAX så gör jag det!!