fredag 11 december 2009

Santa Lucia... skänk mig en tia

För 11 år sen valdes jag till skolans Lucia. Hon med lila hårtoppar och snea tänder fick gå längst fram i ledet med ljus i håret och allas ögon på sig.
Sen dess har det gått utför.
Jag blev aldrig Fröken Medelpad. Jag blev inte MTVs nya VJ. Och jag blev aldrig MVP i nån cup jag var med i.

Men jag blev en himla massa annat, som jag faktiskt hellre ville bli :)
Och att jag blev vald till Lucia när jag gick i 9an var faktiskt inget speciellt för mig då, mest en kul grej. För jag hade fortfarande missat vår lärarmiddag som var högstadiets höjdpunkt. Det var den kvällen min mamma och Per valde att gifta sig. Jag förlät dom nog aldrig.

.....på tal om högstadiet, som Frida skrev så bra om i det här inlägget. Hemsk period för många, lärorikt för de flesta.
Det är mycket jag saknar från den tiden och jag minns den med glädje, men mycket är jag glad att jag slipper ha att göra med idag.

Uppsalas Lucia kom nyss och sjöng för oss här på UNT. Vackert och stämningsfullt.
Nu ska jag snart bege mig hemåt och försöka fräscha upp mig så klassen slipper skämmas för mig ikväll. Idag önskar jag att jag vore kille av flera anledningar...
1) lätt att välja kläder
2) slipper stå framför spegeln och sminka mig
3) massor av snygga tjejer ute på stan som bara väntar på att bli bekräftade

Det kommer säkerligen bli en jätterolig kväll, julfest på Gotlands och sen Flurran!
Och imorgon blir det Stockholm igen, Lollo kör privat dansklass för oss på Nybro (WOOHOO) och sen julfest numero 2!
Sen är det bara EN vecka kvar tills jag får åka hem och träffa hela min familj :) Kan inte minnas när jag längtade såhär mycket!! Och jag hoppas det kommer snö nu så jag får åka skidor, det börjar brinna i knutarna inför Vasan...

-"What's the only difference between Tiger Woods and Santa Claus?"



-"I don't know"


- "Santa Claus only has three ho's!"

Frida har humor!!

1 kommentar:

Fia sa...

HAhahaha jag dööööööööööööör du är grym!!

ÄLSKAR DIG!!!