måndag 28 december 2009

Jag & Mamma i kylan!


Mamma och Casper i söndags på vår härliga promenad!


Det var en lång dag på jobbet idag, ville nästan däcka i soffan när jag kom hem men jag hade en liten djävul inom mig som tog makten och fick mig att dra på mig skid-kläderna. Dom är ju inte att leka med för övrigt, tur det finns resurser i det här huset vad gäller varma kläder!
Känner mig ju inte supersmidig när jag tränar i tre lager på benen, fyra tröjor och två mössor! Men är det kallt så är det och ikväll gjorde jag årets första MIL på skidor!  YES!!!!!
Det var en liten seger i sig för min del, jag får kämpa för att få till tekniken och det är inte helt enkelt även om det ser så ut när man kollar på åkarna på tv. Det var så fint ikväll, knarrande snö och månsken i skogen och inte en människa förutom vi...
Brorsan gav upp tidigt eftersom han åker skejtstil och hade dåligt glid. Däremot så hängde MAMMA med alla varv. Hon är verkligen superwoman och det är så kul, min träningskompis här hemma!
Imorgon är en jobbig dag för henne så snälla sänd en tanke hitåt och håll era tummar hårt!♥

Om ni inte redan lyssnar på "Vinterpratarna" i P1 varje dag så gör det, finns på SR.se om inte annat.

Nu är Gino i New York, han var inte hemma många dagar! jag kan inte åka dit än på några månader men det ska bli roligt att hälsa på honom sen när han kan stan utan och innan och kan visa mig alla schyssta ställen där the locals hänger :) ...och när han lärt känna några basketspelare som ger honom courtside-biljetter i Madison Square Garden jaaaaaa tack!

Inga kommentarer: