måndag 5 maj 2008

Dragons tog silver

Såg precis Solna vinna över Dragons i den 3e raka SM finalen vilket betyder GULD till Solna och SILVER till Drakarna. Tyvärr. Dragons kämpade bra idag men nådde aldrig riktigt fram och eftersom dem spelat SÅ dåligt i de två tidigare finalerna förtjänade Solna guldet. I fredags kom Ronny hit från Oslo eftersom Tess stannade här när de andra Valborgs-brudarna åkte hem. Jag jobbade och har nog aldrig varit så trött på jobbet, kände att förkylningen knackade på dörren men förnekade det hela dagen. Klockan fyra när jag skulle hem och åka till Stockholm med Tess så hände nåt hysteriskt roligt. Jag säger bara att jag ser ju varför Tess och Ronny passar så bra ihop...dom är två lika virriga och flummiga personer och det är helt underbart att se. Vi sätter oss i bilen och då säger Ronny: - Therese, har du sett min mobil, plånbok och mina nycklar? -Nej vart la du dom då? -Jag la dom ju på biltaket innan vi tvättade bilen.... Då visar det sig att dom har åkt in i biltvätten med hans plånbok, mobil och nycklar på TAKET. Det var ju bara att åka tillbaka till Hydro och kliva in i biltvätten där vi hittade sakerna på golvet, genomblöta såklart. HA HA HA. Hur lyckas man? Jag skrattade, Tess var knäpptyst och Ronny torkade sedlar i bilfläkten på vägen till Stockholm. Vi mötte upp Tobbe, Challe, Veronika, Elin och Lee i Solnahallen och laddade för en bra match som tyvärr inte blev så bra då Sundsvall sög. Senast jag var på basket var med Eddie i Los Angeles och allting som har med basket att göra påminner ju om honom så det var lite jobbigt att sitta där och se hans gamla lag och kompisar... Det får mig att verkligen sakna ännu mer och jag undrar varför jag utsätter mig för det egentligen, så himla dumt. Men det kanske jag måste göra också. Konstigt bara hur vissa personer inte inser att det faktiskt är riktigt jobbigt fortfarande... Efter matchen åkte jag hem till Naja och vi låg och pratade ett bra tag innan vi sov ut länge....tack vännen för att du alltid finns här för mig och för att jag alltid får sova hos dig =)

Inga kommentarer: