söndag 18 maj 2008

Regnig lördag

Kom nyss hem och lyckades hinna hem innan regnet kom igen. Riktigt skitväder idag så det gjorde väl inget att jag jobbade men ändå trist att sitta inne på jobbet 9,5h eftersom det inte är någon större aktivitet där en dag som denna. Men tiden gick och på slutet kom David och Jocke som skulle jobba natt och då var det livat en stund. David gjorde en skön makeover från Hugo Boss kostym som han kom till jobbet i, till mjukisbrallor och tshirt som han sen jobbade i - borde det inte vara tvärtom när man jobbar på bank? hm... Efter jobbet vräkte det ner och då är det tur att jag har Lotta som bor så nära. Jag smög hem till henne där hon och Mary satt och kollade på film - "Music & Lyrics", en romantisk komedi och på slutet var det bara massa kärlek och det var nästan lite jobbigt att se... En för övrigt rätt kass film. Men skönt att varva ner med trevligt sällskap efter jobbet. Vi konstaterade att vi blivit lite kärringar nu i vår, ingen vill göra så mycket annat än att sitta inne med nåt glas vin, en kopp kaffe och en skön filt. Tur det är tillåtet trots att vi alla är singlar. Nu skulle jag göra mycket för att få krypa ner i en varm famn, måste nog sova med en extra filt inatt för jag känner mig så frusen. Ensamheten får jag försöka bota med lite bra musik. Lägger upp bilder från festen imorrn istället, ska sova så jag är pigg när mamma & Per kommer på besök imorrn. Jag och Freddie ska fixa lite "brunch" åt oss alla. Trevligt!

Inga kommentarer: