söndag 18 maj 2008

Familjemys-söndag

Har haft en lugn och skön söndag, lite kall tyvärr i jämförelse med förra helgens hetta! Imorse cyklade jag och Freddie till Willy's och handlade mat och lagade en mumsig kycklingsallad till mamma och Per som kom från Stockholm. Alltid lika trevligt att dom stannar förbi och tar sig tid att hämta eller lämna nåt som vi barn behöver =) Freddie skickade hem surfbräda, gitarr, skateskor och lite annat som han ska ha i Sundsvall i sommar eftersom han ska jobba där. Jag bokade en tågbiljett dit idag så snart ska jag upp och spana in storebrors nya fina lyxhus bland annat. Spännande! Man undrar ju när man själv kommer flytta in i ett hus? Det känns ju så avlägset just nu men man vet ju aldrig, livet kan ju ta sina vändningar har vi sett. Ett hus SKA jag ha iallafall, tycker inte alls om att bo i lägenhet om jag inte måste. Jag och Freddie har båda lite separationsångest från huset i Haga, vi vill inte att mamma och Per ska sälja det så vi hoppas att det dröjer många år till. Freddie har väl paxat att han ska köpa det om det är läge när dom ska sälja...så långt tror jag inte att jag går. Har inte planerat att fylla mitt hem med så många barn som får plats där, så det huset är nog lite väl stort. Eller jag menar det har ingen walk-in-closet som är en hög prio i mitt framtida hus så det får bli ett annat... Men ack så fint är mitt gamla Haga-hem och mamma och Per har hela tiden nya projekt på gång. Just nu är det badtunna som vi barn jobbar för =) Får väl se hur det går... Tänk när man själv är husägare, haha...känns helt sjukt att tänka på nu med tanke på att jag fyller 25 i sommar och varken har man, barn eller fast jobb. Men det är ju lätt fixat om jag nu skulle vilja det, frågan är bara hur kvalitén blir då. Jag tror jag avvaktar lite! Nej, en lägenhet ska man nog handla först innan det blir tal om hus! =) Ikväll hann jag med en träning och en skön promenad med min gamla kursare Jennie. Hon är så söt och peppar mig mycket och bryr sig väldigt mycket nu när jag mår dåligt. Det uppskattar jag verkligen och hon har ju även bott i USA vilket alltid är kul att prata om! =) Nu har jag pratat med min älskade Fia i en timme och ska hoppa i säng för att orka med jobb och Team-kväll imorgon. Vi ska bowla och sen käka middag på Tavernan där dom har Uppsalas godaste pizzor. Minns en gång då jag var där med Eddie och hans föräldrar och han åt den största pizza jag sett. Det blir kanske en sån imorrn så har jag ätit för hela veckan! Godnatt!

Inga kommentarer: