tisdag 6 maj 2008

Klenis-Chris

Hemma från jobbet idag med. Min hals. Varför blir den alltid drabbad? Jag känner mig ju inte så sjuk i övrigt förutom att jag är trött och mår lite illa. Igår morse hade jag ingen röst alls så det var intressant när jag skulle ringa och sjukskriva mig på jobbet. Som tur är fattar dom ju att man inte fejkar då. Idag är rösten bättre men jag känner ändå att jag borde vara tyst så mycket det går och eftersom jag inte gör annat än pratar på jobbet blev det till att stanna hemma en dag till. Känner mig sjukt klen och det hatar jag. Sen tror Fia att jag behöver mer vila än såhär, tack vännen för att du oroar dig för mig och du säger många saker som stämmer in på mig. Jag lovar att lyssna mer på min kropp nu framöver. Idag åker Africa och Asia (dvs Lisa och Fia) till varmare breddgrader och ska ha roligt i en vecka. Jag önskar er en varm och härlig resa, ta hand om er och var lite försiktiga där nere. My och Patric kom hem bruna och fräscha igår från Portugal så nu får jag lite sällskap här hemma igen. Det har varit lite tomt även om jag själv inte hemma så mycket. Det kanske är för att det alltid brukar vara jag som åker och sen när det inte är jag som åker känns det lite konstigt att vara kvar. Jag ska försöka orka städa här hemma idag och stoppa undan lite för varma kläder eftersom sommaren kommit till oss (sen om den stannar är ju en annan sak). Nu behövs verkligen inga tjocktröjor eller varma halsdukar så det ska plockas undan och fram med färg och tunnare kläder!
Har visst inte skrivit om helgen i Stockholm men den var lugn och skön, jag slappade hos Naja och en sväng på stan med Tess och Ronny på lördagen. På kvällen åt jag middag hos Jossan med ett gäng härliga tjejer och sen tog vi beslutet efter många om och men att åka på en fest på Kungsholmen. Där var Tobbe, Sivert och Robban redan samt min gamla högstadie-flamma Babak. Haha, vi satt och snackade en stund i soffan och det är rätt kul att se vad folk växt upp till och tagit sig för. Jag lär säkert träffa på honom igen i Stockholm eftersom han går ut med Sivert och Tobbe ibland. Kul! Festen var i allafall ball, en inhyrd Dj stod i vardagsrummet och spelade medans alla röjde på golvet framför och jag fattar inte vad tjejen som hade festen hade mutat sina grannar med? Vi gav upp klockan halv tre men då var festen långt ifrån över.... På söndagen tog jag och Naja en långpromenad som vanligt, jag försöker lära mig Söder nu så jag hittar mellan henne, Elin och Johanna. Vi gick hem till Johanna och Lars på en kaffe så J fick en pause i sitt pluggande. Trevligt. Sen blev det lite slappade på Najas altan i solen, 21 grader varmt, innan jag fick skjuts med Robban till Uppsala. Han hade renoverat Siverts badrum i helgen och snacka om händig karl. Bra att veta ifall man behöver något renoverat i framtiden =)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahaha, Sovert!

Tack för i lördags snygging. Jag och hakorna tyckte det var kul att du kom!

Kram och kläm