söndag 25 maj 2008

Het söndag!

Fia pratar i telefon och jag dricker te för att försöka få min röst att bli lite mer normal. Jag har aldrig tidigare varit med om att vara hes i EN månads tid. Jag fattar inte för nu har jag varit noga med att inte skrika eller prata i onödan (tro't eller ej!) och det hjälper inte. Ingenting hjälper, jag låter som en kråka varje morgon och det är riktigt jobbigt att sitta på jobbet och prata konstant. Helgen har varit så otroligt skön och mysig. Att ha Fia här är så kul och vi kommer att ses tre helger i rad nu vilket knappast hänt de senaste 7 (??) åren. Imorgon åker hon på intervju i Stockholm och jag önskar henne LYCKA TILL, så spännande! Igår kväll var det fest hos Tove med schlager, gamla barndomsfoton och högstadiehits. Och goda drinkar som avnjöts i Tove och Gustavs fina vardagsrum. Jag vill verkligen ha en egen lägenhet, längtar så jag kan bli galen ibland. Vi fick inte tag på taxi när vi skulle ner på stan så då kom Lotta på den briljanta idén att ringa hennes mamma...Så 2min senare stod hon nedanför Tove och vi fick skjuts till BJ. Fem stycken 25 åriga tjejer =) Där inne var det livat som vanligt och vi träffade en massa folk, några kollegor, några gamla polare och några nya polare. Natten avslutades med en utsökt pastamåltid på Rackarberget och sen blev det bara 3h sömn för nu är det sommar och då kan man inte sova när det är SOL och varmt på morgonen. Dessutom ringde ju galningarna från USA och pratade och skrattade så det gjorde mig pigg som en lärka! Saknar er mina roomisar och blir alltid så glad att höra från er!!!! Så det var bara att gå upp och dra med en filt ner till parken där jag och Fia sen låg i 3-4 timmar och bara njöt. Sen lagade vi middag här hemma innan det blev en film hos Jocke, komedin "Why did I get married" som jag sett förrut men som är rätt kul. Nu ska jag kramas med Fia en natt till, ny vecka imorrn och jag hoppas på mera SOL SOL SOL!

Inga kommentarer: