söndag 18 november 2007

Glömde berätta om B R Å K E T

Godmorgon! Det blir plugg nu på förmiddagen och sen får vi se när Malle och Antoine hör av sig, funderar på att antingen ta en promenad men det är faktiskt mulet idag, eller kanske höra om de vill ta ett besök på "Urth Café" senare... Glömde ju berätta att igår i bilen på väg till jobbet skedde något som jag, Frida, Gino och Kalle aldrig har varit med om tidigare: Vi bråkade. Det är sant, vårat första familje-gräl infann sig och det gick ganska hett till. Jag ska inte gå in på detaljer men det handlade om hur olika vi hanterar det här med letandet av ny lägenhet....vi har minst sagt olika syn på hur det ska gå till. Först tyckte jag bråket var jobbigt, men sen kände vi nog alla att det var sååååå välbehövligt. Gräl är verkligen bra ibland, man rensar luften och får oftast större förståelse för den man bråkar med. Om man nu KAN bråka på ett bra sätt och det tyckte jag ändå att vi gjorde. Det finns ju människor som ALDRIG har bråkat med dom de älskar. Jag undrar hur nyttigt det egentligen är? Är dom rädda för att bråka eller? Hur kan man tycka att en relation utan bråk är en bra relation? Man kan inte dela ALLA åsikter med andra personer hela livet, det är en omöjlighet och att höja rösten eller sätta sig emot betyder INTE att man inte älskar en person (tro mig) =) Jag tycker inte att man ska bråka mer bara för att, nej det är ju inte kul att bråka bara för att bråka. Men det är nyttigt, tro mig. Men man ska ALDRIG bråka framför barn, det är FEL! Men är det bättre att hålla käft och gå inne med vad man egentligen känner? NEJ enligt mig! Så, var inte rädda för att bråka med den ni älskar, det är så skönt att rensa luften och bara konfrontera, diskutera och tjafsa lite ibland för sen när man blir vänner är det ur världen. Och lite bråk och tårar har ingen dött av.... snarare tvärtom, många relationer blir mycket bättre om det inte är så enspårigt hela tiden. Jag och Frida satt och pratade familj och relationer igår kväll innan vi la oss. Det är mycket intressant för hon och jag har ganska mycket åsikter om det och vi tycker ganska lika och har väldigt lätt för att prata om allt. TACK för att du orkar lyssna och för att du verkligen säger det du känner och tycker, sluta aldrig med det för det är unikt och väldigt uppskattat. Vi har förresten aldrig bråkat....? Vilket perfekt kompisförhållande vi har då, eller? ;-) Jag tror det beror på att vi har grym kommunikation sen Speech 5-kursen förra sommaren? Must be. =) Så, hittar ni ingen att bråka med så kan ni ringa och tjafsa lite med mig: 1-310-570-7667

Inga kommentarer: