söndag 4 november 2007

Vintertid i Kalifornien


Färre Baywatch-torn på stranden, lite kallare och kortare dagar!

Om man går på "stan" och kollar i affärerna ser det faktiskt ut som hemma i Sverige den här tiden...mössor, halsdukar, jackor och varma skor överallt. Jag förstår inte riktigt hur amerikanerna tänker när de går runt i sina UGGS, dunjackor och pälsmössor nu. Okej, allt är förvisso relativt, MEN ändå...de vet inte vad kyla är!

Jag tycker det är rätt mysigt med lite höstkänsla och speciellt när det fortfarande är SOL och varmt. Igår var det som en skön svensk sommardag med lite kylig vind. Det är så härligt att vara ute då, jag saknar att promenera i Uppsala och Sundsvall, här finns det inte lika fina promenadvägar direkt.


Idag ska jag plugga, måste göra klart en del till onsdag då jag åker till Eddie. Ikväll blir det kanske filmkväll, Frida hyrde filmer igår som vi kan se. Trevlig söndag folk!

1 kommentar:

Anonym sa...

hittade den här bloggen, lucky strike verkar vara ett hang-out för diverse svenskar?
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2933&a=680628