lördag 17 november 2007

Ja för killar är ju sååå mycket bättre på det här med bilar!

Det här ska ni läsa och minnas mina vänner: Gino Maggi kommer hem till oss ikväll efter att i ca 2 timmar försökt få igång sin bil som vägrar starta. Han får hjälp med att testa om det är batteriet som dött men ingen lycka där inte. Gino kan för allt i världen inte förstå vad som är fel på hans lilla Jesus (bilen heter det). Jack var hemma hos oss och snäll som han är går han med på att hjälpa Gino att bogsera bilen eller bara se om han kan få igång den. Jag hoppades mest på att den var paj på grund av att han kört som en biltjuv vilket vore RÄTT åt honom! De får igång den en snabbis men den dör igen och vägrar komma igång. Då ser Jack att bensinlampan lyser så han säger till Gino att tanka, men Gino säger att det finns lite bensin och att det inte kan vara det. Om vi säger såhär - från och med nu vet Gino att "lite" bensin inte alltid betyder att bilen kommer starta. Han hade fått soppatorsk men stod och grävde under motorhuven. MOHAHAHAHA! Som tur är kan Gino skoja om allt och sekunden efter får jag ett sms: "Sen när måste man ha bensin i bilen?" Jag tyckte i allafall att det här var riktigt kul och kommer mobba Gino ändå tills jag själv gör nåt liknande (som om det skulle hända!). Det var till och med nästan lika kul som när Per, min älskade styvfar, backade in i mammas bil lite sådär ordentligt. Han hade tidigare gnällt på mig i en evighet över VARFÖR jag backade in i garaget när jag visste att det fanns där och VARFÖR jag inte tittade i speglarna och såg muren som jag backade in i vid ett annat tillfälle.... Ja du Per, missar man en hel BIL så kan man nog missa en liten mur eller avståndet till ett garage, sa jag då och njöt av skadeglädje tillsammans med resten av familjen... Ingen av oss är perfekt, mina vänner!

1 kommentar:

Anonym sa...

HAHAHAHAHAH