onsdag 14 november 2007

Tillbaka i L.A.

Efter en väldigt rolig och mysig helg i Vancouver är jag hemma i solen igen. Det blev plötsligt sommar igen idag, den 13 november, för 28 grader kan väl ändå inte vara normalt såhär års trots att vi pratar om Kalifornien? Aja, riktigt skönt var det i allafall att få klä av sig lite igen! Helgen tillbringades mestadels hemma hos Eddie och hans tre roomisar, i deras "townhouse". De vann båda sina matcher så alla var nöjda och glada vilket var kul. I lördags efter matchen bjöds det på fest, först på läktaren under tjejernas basketmatch då det serverades pizza och groggar blandade i Gatorade-flaskor, sedan hemma i köket/vardagsrummet innan vi åkte till en bar/pub en bit bort där det serverades öl i stora pitchers och mycket bra musik i högtalarna. Vi dansade och hade kul hela kvällen och avslutade med lite efterfest hemma...ni som känner mig vet ju dock hur länge jag brukar orka hålla ut på efterfest....:-) Mycket riktigt, jag gick och la mig rätt fort och även om det berodde lite på att Eddie försvann (mkt mystiskt!) så var det rätt skönt att få sova. Jag hade ju jobbat hårt hela kvällen på att skaffa nya vänner och lyssna till lovord som östes på mig om Eddie. Han är tydligen omtyckt där uppe, vilket självklart gör mig stolt och GLAD. Det var till och med en kille som fällde tårar för att han insåg att Eddie kommer flytta hem till Sverige mycket snart...väldigt sött, även om alkoholen hjälpte till där :-) I söndags tog vi en sväng ner för berget där de bor och åt lunch och vandrade runt lite. Man blir alltid lite seg dagen efter fest så det var väl inte massa sprudlande energi i oss, så det blev tacokväll med hela gatan ungefär och sen lite "Entourage" (ja, nu har jag också fastnat...lite iaf). Igår tog vi Sky Train till flygplatsen för att jag skulle få se staden och alla bergen runt omkring. Det var mycket vackert och mycket fjällkänsla när man får se snö och höga berg. Jag njöt faktiskt av att få andas in frisk, kall luft under dessa dagar. Tog en härlig promenad runt hela campus i lördags och även om det resulterade i skavsår var det härligt att få vandra lite bland skog och backar och inte bara betong :-) Nu är jag hemma en vecka innan jag åker till Florida för att fira THANKSGIVING med min gamla värdfamilj, mysigt! Har en hel del plugg att få undan innan dess, två prov, plus att situationen för nästa termin ska lösas. Jag meddelar så fort jag bestämt mig för hur jag gör! Peter, som var här förra terminen, kommer även på besök till helgen, kul för honom har vi saknat!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

CHRIIIISSSSS, staannnnaaaaaaaa =(
ÅÅÅÅH vad roligt för dej att åka till Florida, grymt att du fortfarande har kontakt med din gamla värdfamilj!!!Själv sitter jag på jobbet och tjänar pengar till las vegas hihi. PUSS