onsdag 21 november 2007

Pep talk igår fick mig att LE

Måste bara skriva så jag inte glömmer bort det (har ju bloggen som dagbok numera eftersom jag får kramp i handen om jag skriver för hand...tragiskt, jag vet!) att igår eftermiddag hade jag möte med min fantastiska lärare Elaine Roche! Jag har henne i "sports management" och hon är inte bara lärare - hon är f d volleyboll proffs och har varit med i OS, VM m.m. Hon är grym! Jag lämnade i allafall in min "business plan" för att hon skulle titta på den innan jag finjusterar den och lämnar in slutresultatet, har aldrig gjort nåt liknande förrut så det var riktigt spännande. Jag ska ju alltså göra en plan för uppstartandet av ett gym (har valt i Sundsvall eftersom jag känner till utbudet där) och Elaine sa i stort sett: "Det här ska du absolut genomföra om du får möjlighet nån dag". Och där gick startskottet för en timmas "pep talk" från hennes sida!!!! Vi pratade om träningsanläggningar och hur vi vill att de ska se ut, vad det finns för möjligheter och vad som kan funka osv. Jag berättade att jag skulle flytta hem till Sverige och det tyckte hon va tråkigt (no shit?) men sa att jag borde ta med min plan till olika gym där för att dela med mig av mina tips och idéer. Hm vem vet?! Sen gav hon mig en artikel om den dödliga bakterien MRSA som härjat runt i USA hela året (mest på sjukhus och liknande) men har även påträffats i mattor, t.ex brottarmattor och yogamattor på gym. Sen idag när jag läste N.Y. Times på skolan ser jag denna artikel och nu vill jag inte ens veta vad som växer på mitt gym.... LÄS INTE om du är känslig, men jag vet ju att mina trognaste läsare alla tränar på gym så jag tycker nog ni ska läsa tjejer =) Som sagt, öppnar jag ett gym ska det vara rent och inte bara rent på ytan utan R E N T så man nästan kan slicka på vikterna! Hur som helst, jag blev så peppad av min lärare och hon är så rolig att prata med och för en stund ville jag verkligen bara säga att jag skojade med att flytta till Sverige men nu får jag helt enkelt stoppa ner hennes uppiggande ord i resväskan och ta med dem till Sverige. Drömmar är till för att uppfyllas och det här med att starta eget är nog på väg att bli en dröm som det ska tittas närmare på under 2008. =)

2 kommentarer:

Josefin sa...

Shit va ballt Chris! Expertråd på högnivå, e ju asbra! :)

Jag vill vara din kompanjon...=)
Ciao!

My sa...

Det skulle ju verkligen vara såå perfekt Chris...