tisdag 20 november 2007

Ibland bara passar det med en dikt serru!

Den här dikten hittade jag av en slump för ett tag sen och jag känner precis såhär ganska ofta, TIDEN GÅR SÅ SJUKT FORT FRAM och VAD GÖR JAG EGENTLIGEN? Jo, jag gör faktiskt EN MASSA!!! Ofta tänker man bara framåt, framåt, framåt och speciellt JAG nu när jag brottats med jobbiga beslut i en evighet känns det som, jag tycker hela tiden att jag borde göra mer än vad jag gör. Men jag kan lova att hur jobbigt det än varit och hur mycket jag ändå tänker FRAMÅT, så försöker jag alltid uppskatta vardagen och jag GÖR det. Jag känner mig faktiskt redan som en VINNARE bara för att jag fått vara här borta ett tag och för att jag inte blev kvar hemma i säkra, enkla Sverige. Jag lever min dröm och även om det kostar så smakar det livet ut! Tiden flyger fram och snart är man 30 och har andra bekymmer än idag...så nu ska jag verkligen försöka glädja mig åt att jag tagit det förbannade beslutet och HÅLLA KÄFT ett tag. Eddie, du kommer tycka den här dikten är skitlöjlig så du kan ju sluta läsa nu! =)
SLOW DANCE Have you ever watched kids On a merry-go-round? Or listened to the rain Slapping on the ground? Ever followed a butterfly's erratic flight? Or gazed at the sun into the fading night? You better slow down. Don't dance so fast. Time is short. The music won't last. Do you run through each day? On the fly? When you ask How are you? Do you hear the reply? When the day is done Do you lie in your bed With the next hundred chores Running through your head? You'd better slow down Don't dance so fast. Time is short. The music won't last. Ever told your friend, We'll do it tomorrow? And in your haste, Not see his/her sorrow? Ever lost touch, Let a good friendship die Cause you never had time To call and say,'Hi'????? You'd better slow down. Don't dance so fast. Time is short. The music won't last. Life is not a race. Do take it slower Hear the music Before the song is over. Dance slow

5 kommentarer:

Anonym sa...

jag tyckte den va bra! så de så :P

Anonym sa...

Hihi..sååå sant såå, men jag ska dansa QUICKSTEP nu till januari =) så blir det SLOWDANCING när jag änliiigen är i LA i februari hihi..med risk för att man behöver sova en hel vecka efter quickstepsperioden ;) men det är det värt!OJ VAD JAG SKA NJUTA NÄR JAG ÄNTLIIGEN ÄR DÄR weee PÖSS

Josefin sa...

Sara ska du dansa snabbstep, vaddå, vaaar? Tell me =)

Chris. Jag och pappa (som är ett stor fan av alla våra bloggar vid det här laget) har resonerat kring din nyhet. Han har en teori, jag en annan. Bring it on, berätta nu =)

Anonym sa...

Jaaaaa, jag vill oxå veta!!!! TELL US TELL US TELL US...jag har säkert en tredje teori hihi PUSS, å spegelfjollan, du förstod vel att jag ändå inte skulle quicksteppa va =) de va ju en liknelse tokis HAHA PUSS på er alla

Anonym sa...

HAAALLLÅÅÅÅ...finns det pool???Läste på Kalles blogg om nåt ni kollat på med TVÅÅÅÅÅ poolområden..stämmer det?...LA here I come..puss