tisdag 27 november 2007

Mitt i skrivandet, mitt i sängen

Håller på med en uppsats som kan vara den tråkigaste jag nånsin skrivit, försöker bara bli klar med den. Är snart klar tack och lov, den ska in imorrn. Jag tar bara en liten pause just nu. Jag har analyserat ett nyhetsprogram och vilka roller kvinnor har i nyheter och reklam. För att beskriva kort vad vår lärare är ute efter: Kvinnor är offer och män är vinnare. Kvinnor är sex objekts och män bestämmer över oss och det är synd om oss kvinnor ska ni veta! Nej, usch så skönt det ska bli när den här kursen är över och jag slipper höra lärarens feminist-snack. För mig är allt det här med jämställdhet så självklart att man inte behöver analysera ALLT eller tolka allt in i minst detalj. Till exempel passar män och kvinnor för olika saker här i livet och det är inget fel i det. Sen är det sättet vår lärare diskuterar allt detta på som är så otroligt ensidigt och tråkigt att lyssna på så man räknar minuterna.... Kom i allafall hem från Florida igår efter vad som kändes en hel dags flygning över hela landet. Är fortfarande fascinerad över att man kan flyga 6h och fortfarande vara i samma land. =) Som tur är dröjer det tre veckor tills jag behöver flyga igen och då blir det dessutom desto roligare när Eddie är med och underhåller mig på planet. Idag var det för övrigt 25 grader och SOL. Jag fick snabbt stoppa undan halsduken jag drog på mig imorse alltså, mucho skönt. Har tre veckor kvar i skolan så jag hoppas jag kan avsluta det här på ett snyggt sätt. Vi hade Political Science idag igen med vår underbare professor, han borde ni alla få lyssna på för han är helt klart den bästa läraren jag nånsin haft och även om han undervisade i kärnfysik skulle jag förstå och säkert älska det. Sånt är kul mina vänner... Näe, back to work.

Inga kommentarer: