söndag 7 december 2008

Bilbegär!

Jag kör bil extremt sällan nu för tiden eftersom jag inte har någon. Det går alldeles utmärkt för jag cyklar och går överallt och behöver aldrig åka utanför stan direkt. Men Martin brukar låta mig köra hans nya, fina bilar när vi ska nånstans och nu har han fått tillbaka sitt körkort *host* som han blev av med när vi körde till Linköping i somras. Då körde jag hans Golf cab och han körde sin mc.... Och det har inte varit så kul för honom att inte kunna köra bil när han bor här och jobbar i Södertälje. Igår kväll var vi i Sommaro och käkade och sen fick jag köra hans VW Tiguan och vilken skön bil!!!!!! Och vilken stereo! Jag saknar att åka bil och lyssna på bra musik när man kör... Kanske måste låna bilen ibland bara för att få göra det =) Nu kom liksom bilsuget tillbaka när jag fick köra igen! Ny måndag, ny vecka och jag satsar på att göra en BRA jobbvecka eftersom det bara är två hela veckor kvar. Nu har vi sänkt räntorna så kunderna är mer än nöjda så då ska det inte vara några problem. Skönt! Mitt andra mål för veckan är att hitta en lägenhet. Jag SKA ha ett nytt hem innan söndag! Wish me luck...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till med lägenhetssökandet vännen! Och hoppas att din jul blir mysig och speciell trots att den blir annorlunda från förra året i paradiset!

Jag skrev "tyvärr på KI" bara för att jag inte vill gå en skola som är så dålig att den blir av med sin examinationsrätt =( Känns inte så kul lixåm. TÄnkte att om jag inte blir antagen dit eller om jag inte får ta min examen hade jag sökt till Sofiahemmet istället, men nu när jag kom in så orkar jag inte krångla.

Nu ska jag fortsätta med mitt speechpluggande, och fresten, det känns ganska kul att flytta "hem" igen =)

Pussar och kramar! Sköt om dig!

Anonym sa...

Whish you all the luck in the world! Och hoppas du får tag i en lägenhet =)

Många kramar från ett riktigt snö-rikt Sundsvall.

Psst..dom har fixat en liten mini-isbana på stora torget nu..jättemysigt..Man kan ju (försöka) låtsas att det är som Rockafeller Center :)

Många snöig kramar

Josie1 sa...

Vart ska du bo då söt?? Det låter underbart de där med bilkörandet, det är ju en av mina favoritsysslor så jag åker gärna med =) Vi ses snart, när åker du hem ?