lördag 13 december 2008

För ovanlighetens skull

Igår kväll var jag återigen så duktig och gjorde nånting som inte är likt mig men som jag behöver. Ingen Idol-final, ingen Lussegasque, ingenting annat än det här:
Det är blandade känslor att vara hemma själv en fredag kväll när man inte mår tiptop. Lite ensamt och så men jag fixade stämningen med lite bra musik. Klockan 23 släckte jag lampan och somnade gott. Då klagar man inte när man vaknar utvilad och pigg klockan 8 på morgonen... Nu blir det frukost sen ska jag till Friskis och köra mitt favvopass "Bosu", perfekt för kontorsmusklerna som fick lida i veckan! Nu börjar ju även medias uppmaning att banta inför julen. Det här var ju intressant... gå ner 2kg i veckan fram till nyår. Då är min fråga: Vill man tappa muskler och vätska eller vill man tappa fett? Stackars dom som går på de här "mirakel-kurerna" som ändå inte håller i längden. De kastar bara sina pengar och sin energi i sjön. Ordet man ska ha i åtanke när det kommer till jul och mycket gott på bordet är "moderation" - ingenting är skadligt i lagom mängd!

Inga kommentarer: